امتیاز
5 / 3.0
خرید چاپی
220,000
15%
ت 187,000
نظر شما چیست؟

کتاب بشارت از حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اثری از عالم ربانی آیت الله بهجت در زمینه معرفی شخصیت و جایگاه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و راهنمایی برای آمادگی برای ظهور حضرتشان است.

معرفی کتاب بشارت از حضرت حجت

در روایات به‌جامانده از اهل بیت (ع) داریم که در عصر ظهور فساد و ظلم به بالاترین سطح خود می‌رسد و به همین دلیل است که فرموده‌اند یاران امام عصر (عج) از مؤمن‌ترین جهادگران صدر اسلام پاک‌تر و خالص‌تر هستند. در دوران معاصر نیز که غیبت کبری و دوری از امام زمان، ایمان داشتن را برای انسان‌ها سخت کرده، شخصیت‌هایی مانند حضرت آیت‌الله بهجت مانند آینه‌ای هستند که می‌توانند با جایگاه و کرامت‌های خود نور ولی خدا را بر شیعیان بتابانند.
کتاب «بشارت از حضرت حجت (عج)» اثری است در رابطه با همین عارف ربانی بزرگ زمان ما که مشهور است بارها به دیدن امام عصر (عج) نائل آمده و افتخار مصاحبت با محضر پربرکت ایشان، نصیب وی گردیده است. این اثر خلاصه‌ای است از کتاب پرحجم و مفصّل «حضرت حجت (عج)» که سخنان، آموزه‌ها، توصیه‌ها و بیانات این عالم شیعی را حول موضوع امام زمان گردآوری کرده است. کتاب بشارت حضرت حجت با نظر به اینکه مطالعۀ کتاب اصلی ممکن است برای بعضی از خوانندگان دشوار باشد یا حجم بالای آن انگیزۀ آن‌ها را کم کند، همان کتاب را در حجمی کمتر، قیمتی پایین‌تر اما با محتوایی یکسان ارائه کرده است. بی‌شک جزئیات کامل کتاب حضرت حجت و پرداخت به کوچک‌ترین مسائل، آن را به اثری خاص تبدیل کرده است؛ اما کتاب بشارت از حضرت حجت نیز، با رعایت امانت در انتقال مفاهیم اصلی و حفظ مهم‌ترین موضوعات، در سه بخش اصلی تدوین شده است.

خلاصه کتاب بشارت از حضرت حجت

این کتاب با زبانی ساده و روان، مخاطب را با جنبه‌های مختلفی از شخصیت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آشنا می‌کند. نویسنده با تکیه بر آموزه‌های قرآنی و روایات ائمه اطهار (علیهم السلام)، ضمن پاسخ به شبهات موجود، به تشریح جایگاه ویژه امامت و حکمت غیبت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌پردازد.
کتاب «بشارت از حضرت حجت» با محتوای غنی و سبک نگارش جذاب، انتخاب مناسبی برای علاقمندان به آشنایی بیشتر با شخصیت نورانی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و آماده شدن برای ظهور موعود آن حضرت است. پیشنهاد می‌شود علاوه بر مطالعه شخصی، این کتاب به عنوان منبعی برای برگزاری جلسات و محافل انتظار نیز مورد استفاده قرار گیرد.
کتاب بشارت از حضرت حجت نیز، با رعایت امانت در انتقال مفاهیم اصلی و حفظ مهم‌ترین موضوعات، در سه بخش اصلی تدوین شده است. بخش اول سیرۀ مهدی آیت‌الله بهجت را بیان می‌کند و به راهنمایی‌های ایشان برای اصلاح باور به امام می‌پردازد؛ بخش دوم که بیشتر حجم کتاب را به خود اختصاص داده، در پنج فصل مختلف به جایگاه امامت، فلسفۀ غیبت، وظایف منتظران، حکایات تشرّف ایشان به محضر امام عصر، و پرسش و پاسخ برای رفع شبهات مردمی اختصاص یافته است؛ بخش سوم و پایانی نیز به شکل ویژه ارتباط و دیدارهای حضرت حجت (ع) را با آیت‌الله بهجت بررسی کرده است.

برشی از متن کتاب بشارت از حضرت حجت

بخش اول: با عنوان راه وصال به سیره مهدوی آیت الله بهجت و چگونگی ارتباط با امام زمان اختصاص یافت. و در ضمن آن توصیه های معظم له برای اصلاح باورها و رفتارها و آمادگی برای فرج و نیز مناجات ها و ادعیه مرتبط با آن حضرت آمد.
بخش دوم: که بیشترین حجم کتاب را به خود اختصاص داد، در بردارنده بیانات و فرمایشات گران بهای آیت الله بهجت پیرامون امام زمان است. که از بیانات و اشارات شفاهی ایشان در ضمن دروس حوزوی معظم له یا در دیدارها. و پاسخ به سوالات طلاب و فضلا، از آن عبد صالح الهی به یادگار ماند.
بخش سوم: و پایانی کتاب با عنوان توتیای دیدگان حکایتی است اندک از تشرفات متعدد آیت الله بهجت محضر حضرت ولی عصر که با وجود کتمان بیش از حد ایشان، برای ما به یادگار مانده و نشان دهنده مجاهدت های این عالم ربانی در کسب رضای امام زمان است.
تشرفاتی که حکایت از رابطه ای عمیق میان او و امام عصر دارد، و گویای توفیقات کم نظیر ایشان است.

کتاب حضرت حجت بهجت

این کتاب حاوی عصاره ای از زندگانی عالمی بزرگ و عارفی پارسا و تنها چکیده ای از نود سال تحصیل علم و جهاد اکبر و تثبیت اخلاص و نزول توفیق الهی است. بنابراین بدیهی است آنچه در آن منعکس شده، تنها بخش کوچکی از این ثمرات گران بهاست.

کتاب بشارتی از حضرت حجت

کتاب بشارت از حضرت حجت(عج) قالب جدیدی است از کتاب حضرت حجت (عج) ،که متناسب با مخاطبان جوان و نوجوان تدوین شده و تغییرات متعددی در زمینه امور محتوایی مانند چیدمان جدید فصل ها و زیر فصل ها، بازنگری در عناوین مطالب و ویراست مجدد شده است.
مجموعه بیانات آیت‌اللّٰه بهجت پیرامون حضرت ولی ‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف پس از سالیانی پیگیری و تلاش دست‌اندرکاران و پژوهشگران مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌اللّٰه بهجت، همزمان با ایام سالگرد ارتحال ملکوتی آن فقیه عارف، منتشر شد. با توجه به اهمیت ویژه موضوع مهدویت، این مرکز بر آن شد کتابی با محوریت حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، برگرفته از گفتار و سیره فقیه عارف و معلم بزرگ اخلاق و عرفان، حضرت آیت‌الله‌ بهجت قدس‌سره منتشر سازد. 

قیمت کتاب حضرت حجت

کتاب بشارت از حجت با تخفیف در فراکتاب فراهم است.

خرید کتاب بشارت از حضرت حجت

خرید کتاب بشارت از حجت با تخفیف در فراکتاب برای علاقه مندان فراهم شده است. می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب آن را سفارش داده و خریداری نمایید.

خرید کتاب بشارت از حضرت حجت

مشخصات کتاب بشارت از حضرت حجت(عج) در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: نشر آثار آیت الله بهجت
نویسنده: آیت الله بهجت
تعداد صفحه: 456
موضوع: مهدویت
قالب: چاپی با تخفیف 
شابک :
9786228127040

کتاب های مشابه بشارت از حضرت حجت