انتشارات خط مقدم

انتشارات خط مقدم که با نام "خانه گفتمان مقاومت" نیز شناخته می شود، در سال 1397 شروع به کار کرد تا روایتگر زندگی و خاطرات خاص ترین افراد و رویدادهای جبهه مقاومت باشد. در نشر مقدم فضا برای روایت کردن باز است و به نوعی می توان گفت که فقط ناشر نیست. خط مقدم پیگیر ناب ترین آ‌دم هاست برای شنیدن و جست و جو در غریب ترین رخدادها.

معرفی انتشارات خط مقدم

روند تولد کتاب در انتشارات خط‌مقدم، مسیری تازه، مبارک و به لطف و خواست الهی، خوش‌ثمر است. خط‌مقدم با شناسایی و اولویت‌سنجی، موضوعات مرتبط با جبهه‌ی مقاومت را انتخاب کرده، درباره‌ی آن‌ها به تحقیقات دقیق و میدانی می‌پردازد و بعد از پایان تحقیقات اولیه و شناسایی افراد و موقعیت‌های مرتبط با موضوع موردنظر، مصاحبه‌گران را برای دریافت و مستند‌سازی اطلاعات و خاطرات شفاهی، کتبی، تصاویر و هر آن‌چه که نیاز است،‌ راهی می‌کند؛ بعد از طی این مرحله و با مشورت تیم کارشناسان ادبی خود، ‌نویسنده و اصحاب قلمی که از هر جهت مناسب با موضوع و محتوای مد نظر باشند را انتخاب و پیشنهاد نگارش کتاب را با ایشان در میان می‌گذارد و با قبول همکاری از طرف نویسنده، ‌نگارش کتاب آغاز می‌شود.
نشر خط مقدم در راه ثبت هر چه بهتر و دقیق‌تر موضوعات و برای رسیدن درک بهتری از وقایع، گاه نویسندگان و محققان خود را به میدان رخداد حوادث و خط‌مقدم‌های جبهه‌ی‌ مقاومت نیز گسیل می‌دارد که این امر اگرچه هزینه‌های مالی، انسانی و زمانی زیادی می‌طلبد اما محصول نهایی را از هر جهت به موضوع و در نهایت به مخاطب نزدیک‌تر می‌کند. نشر خط مقدم امید دارد با طی کردن این مسیر تازه، ‌از طرفی به عیار ممتازی در ارائه‌ی کتاب‌های جبهه‌ی مقاومت دست یابد و از سویی دیگر محصول ارزشمند نهایی را آن‌گونه که شایسته است تقدیم مخاطب کند. قدردان شما هستیم اگر در این مسیر ما را با راهنمایی‌ها، ‌پیشنهادها و نقدهای خود و همچنین معرفی نشر خط مقدم و کتاب‌های این نشر به دیگران یاری نمایید.

موضوعات و حوزه فعالیت نشر خط مقدم

نشر خط مقدم، ناشر تخصصی حوزه جبهه مقاومت و راوی خط مقدم مقاومت است و هدف متعالی او، بیان باکیفیت و بی کم و کاست اتفاقات رخ داده در این جبهه برای مخاطبان جهانیست.

کتاب های انتشارات خط مقدم

از مهمترین و معروف ترین کتاب های نشر خط مقدم می توان به: «تعبیر یک رویا»، «سه گاه ابوهادی»، «دردانه ی کرمان»، «سیمای سلیمانی»، «همیشه منتظر» و... اشاره کرد.

کتاب بدون مرز خط مقدم

بدون مرز روایت زندگانی سید علی اکبر است؛ نوجوان پرجنب وجوشی که در پس کوچه های محله های باغ نظر چیذر و شمیران قد کشید و همراه اهالی باصفای محله های خوش آب و هوای شمال پایتخت، شاهد پیروزی انقلاب الهی مردم ایران بر طاغوت در بهمن ۱۳۵۷ بود. وی سپس به جرگه ی جوانان سبزپوش سپاه انقلاب پیوست.
این کتاب توسط انتشارات خط مقدم به چاپ رسیده است.

کتاب ماهرخ انتشارات خط مقدم

کتاب ماهرخ داستان یک بانوی ایرانی است که از نزدیک شاهد حوادث تلخ و خونبار جنگ سوریه بوده است. این اثر به قلم مهشید اسماعیلی و توسط نشر خط مقدم به چاپ رسیده است. ماهرخ که در کودکی پدر خود را از دست داده در خانواده‌ای پرجمعیت با سختی و نداری بزرگ می‌شود. او در یک استودیو رسانه‌ای مشغول می‌شود و تصمیم دارد در آلمان کارگردانی بخواند اما دست سرنوشت برنامه‌های دیگری برای او دارد. او به شکلی ناخواسته و به اجبار عروس یک مرد سوری می‌شود. شوهرش مردی دستفروش است که او را وارد یک خانواده عرب می‌کند.

ماهرخ زندگی سخت و پرچالشی را می‌گذراند اما به خاطر فرزندانش مجبور می‌شود شرایط را تحمل کند. در این میان ناگهان اوضاع با شروع اعتراضات سوری بدتر نیز می‌شود. مخصوصا برای او که یک زن ایرانی شیعه است. این داستان ماجرای این است که چگونه ماهرخ زندگی و فرزندانش را در آن سال‌های سخت حفظ می‌کند و همچون یک زن شجاع ایرانی در برابر تمام مشکلات می‌ایستد و کمر خم نمی‌کند.

شماره تماس انتشارات خط مقدم

برای برقراری ارتباط با نشر خط مقدم می توانید از طریق درگاه های زیر اقدام کنید:
دفتر: قم، بلوار شهید صدوقی، ۲۰ متری امام حسین، خیابان شاه‌آبادی، کوچه دهم، پلاک ۷۱
فروشگاه: قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران،
شماره تماس:
025-37837656
09162734274

بیشتر