کتاب آتاراکسی؛ رسیدن به آرامش از طریق خودتعالی pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 60,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آتاراکسی؛ رسیدن به آرامش از طریق خودتعالی

کتاب آتاراکسی؛ رسیدن به آرامش از طریق خودتعالی اثر پرویز محمدی قلایی توسط انتشارات زرنوشت منتشر شده است. کتاب آتاراکسی؛ رسیدن به آرامش از طریق خودتعالی، تلاشی است در جهت یاری رساندن به مخاطب جستجوگر و پویا که دغدغه نیل به آرامش فردی و یا جمعی مشابهی دارد.

در این مجموعه که در هشت فصل تقدیم حضورتان می گردد تلاش شده است با معرفی انسان و جهان از جهات گوناگون، مواد خام لازم جهت اندیشیدن و تعمقِ هر چه بیشتر در دسترس مخاطب قرار گرفته و زمینه سازی لازم و کافی جهت رسیدن وی به وسعت نظر و ترفیع نگاه فراهم گردد.

از ابتدای طلوع بشر، دیدگاه محدود و غریزی بدنه‌ی گروه‌ها و جوامع مختلف به حیات موجب ترسیم مرزهایی بین خودی و غیرخودی شده و با ایجاد دوگانه‌های ما-آن ها، جمعیت زمین را همواره در معرض تهدیداتی همچون نژادپرستی، نسل‌کشی، ظلم، استعمار، برده‌داری، تروریسم، جنگ و حتی نابودی و انقراض کامل قرار داده است؛ لذا می‌توانیم ادعا کنیم که گونه‌ی ما علیرغم تمام دستاوردهای فناورانه، هنوز در دوران طفولیت فکری به سر می‌برد.

اگر بخواهیم از تکرار اشتباهات تاریخی خود پرهیز کرده و تمدنی بنا نهیم که آینده‌ای روشن‌تر و باثبات تر را پیش روی‌مان قرار دهد، باید بیشتر بر بلوغ جامعه‌ی مدنی تمرکز کنیم و برای این کار لازم است بر وسعت و عمق بینش و آگاهی‌مان افزوده و ارتقاء سطح اندیشه و بودن‌مان را در دستور کار قرار دهیم تا با رسیدن به سطح مطلوبی از خودآگاهی، خودشناسی و جهان‌شناسی گام در راه خودشکوفایی و خودتعالی نهاده و به دستیابی به صلح درونی و عمیق‌ترین نوع آرامش (آتاراکسی) نزدیک‌تر شویم.

در فصل اول کتاب آتاراکسی؛ رسیدن به آرامش از طریق خودتعالی، به توصیف چیستی و چگونگی کیهان پرداخته، نظریه‌های توضیح دهنده‌ی خاستگاه آن را برشمرده، مخاطب را با مفهومِ جهان قابل مشاهده آشنا نموده و مهمترین اجرام سماوی و صورت‌های فلکی را معرفی می‌کنیم.

چیستی و چگونگی انسان، موضوع فصل دوم بوده و در آن انسان را به عنوان یک موضوع علمی از دید غرایز، خودشناسی، خودآگاهی، جنس و جنسیت، شخصیت، روان‌شناسی، اخلاق و حقوق طبیعی و قانونی بررسی کرده و به وظایف بشری گریزی می‌زنیم.

سپس با پیش کشیدن موضوع خود-اصلاحی و قدم‌های لازم برای آن یعنی خودشناسی روانشناسانه، خودشناسی عالمانه، تسلط بر حالات شخصیت، گذر از مرزهای غریزی، ارتقاء هوش هیجانی، مبارزه با هویت القایی و عبور از خود، تلاش شده است تا الزامات آمادگی برای مرحله‌ی بعدی تکامل فردی یعنی بازسازیِ خود را به مخاطب شناسانده و وی را برای اندیشیدن و پرداختن به سه مرحله‌ی دشوار و پیچیده‌ی پایانی شامل خودتعالی، تعالی و تبدیل شدن به فراانسان آماده نماید.

بخشی از متن کتاب آتاراکسی؛ رسیدن به آرامش از طریق خودتعالی

در نظریه‌ی جهان ایستا فرض براین است که جهان نه مبسط می‌شود و نه انقباض پیدامی‌کند. اینشتین معادلاتی را کشف کرده بود که هندسه ی فضا.زمان را توصیف می‌کرند: بنابراین تلاش کرد -طبق آنچه مقبول سایر دانشمندان بود - آن هارا برهندسه‌ی سراسرفضا - زمان (یعنی بر خودجهان)انطباق دهد اما در این کار توفیقی نیافت.

صفحات کتاب :
526
کنگره :
‫‬‮‭BF637
دیویی :
‏‫‬‮‭158/1
کتابشناسی ملی :
8681406
شابک :
‏‫‭978-622-288-234-1‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه آتاراکسی؛ رسیدن به آرامش از طریق خودتعالی