معرفی و دانلود کتاب مأموریت آقای شادی

آنچه همیشه می خواستید درباره ی علیرضا خمسه بدانید (ولی می‌ترسیدید بپرسید)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 130,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مأموریت آقای شادی

کتاب مأموریت آقای شادی، به قلم علی رستگار آنچه که همیشه می خواستید درباره‌ی علیرضا خمسه بدانید ولی می‌ترسیدید بپرسید است.

کمدی هم نیش است و هم نوش و در یک ساحت سیفتالی و زنبوری، همان‌قدر که شوق چشیدن شهد شیرین عسل را دارید، باید احتمال گزندگی و سوزش آن را هم بدهید. کُمدی هم نمک است و هم پاشیدن نمک به زخم. حرکت روی لبه باریک و نمکین کمدی هم، تنها کار کمدین‌های بندباز است که با نبوغ و مهارت، نه سقوط می‌کنند و نه شورش را درمی‌آورند. مثل علیرضا خمسه که در این گفت‌وگوی بلند، همان راهی را رفته که محور اصلی همه آثار درخشان کمدی است و خودش هم به عنوان کمدین در کارهایش به آن پایبند بوده؛ انتقاد اجتماعی.

او این ویژگی را در گفتن خاطرات زندگی و صحنه و پشت‌صحنه همه کارهایش رعایت کرده و با تکیه و ارجاع به این شعر مولانا: «بر نمد چوبی که آن را مرد زد / بر نمد آن را نزد بر گرد زد» چنان گردوخاک نمکینی به‌پا کرده که باید ببینید و بخوانید.حکایت کشیده‌های بزرگ‌خاندان خانواده معمولی در «پایتخت» است دیگر، چوب پنجعلی گُل است و هرکس نخورد، بله!

گزیده کتاب مأموریت آقای شادی

دهه شصت دهه عجیبی بود. هر وقت به آن سال‌ها فکر کنیم، چیزی جز سختگیری و خموشی و غم و غصه به یاد نمی‌آوریم. رنگ آن سال‌ها خاکستری‌ست! شاید هم سیاه. پر از نوحه و آژیر و سربند و شعار و عقیده‌های عریان. همه چیز غیر از این‌ها یواشکی بود. زندگی یواشکی بود.

صفحات کتاب :
401
کنگره :
‫‮‭PN2958‭‬
دیویی :
‫‬‮‭792/028092
کتابشناسی ملی :
8407004
شابک :
978-600-326-668-1
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه مأموریت آقای شادی