امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
خرید چاپی
30,000
15%
ت 25,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حضرت هود علیه السلام

کتاب حضرت هود علیه السلام به قلم محمدرضا عابدینی، یکی از کتاب‌های مجموعه سیرۀ تربیتی پیامبران است. این مجموعه زندگانی نورانی انبیا را در اوج نقطه کمالشان می‌نگرد و از میانه هزار نکته اجتماعی و فرهنگی، برخی از آن را برای کسانی بازگو می‌کند که دوست دارند زیبا زندگی کنند.

در چهارمین دفتر نیز به سراغ درس‌هایی از شیوه زیستن حضرت هود(ع) رفته‌ایم؛ دومین پیامبری که در برابر بت‌پرستی قیام کرد و از آنجا که در محاسن اخلاقی و حلم و شرافت، زبان‌زد قوم خود، قوم عاد بود، سختی بسیاری برای رساندن پیام حضرت حق به آنان کرد. اینک می خواهیم شخصیت ایشان را بیش‌از پیش بررسی کنیم و به خاطر بسپاریم.

گزیده کتاب حضرت هود علیه السلام

وقتی زمان وفات حضرت نوح علیه السلام که اولین موعود، قائم و منجی بشریت از جانب خدای سبحان بود فرارسید، پیروانش را دعوت کرد و فرمود: «پس از من غیبتی رخ می دهد و دوره ای طول می کشد و در این مدت، طواغیت بر شما حاکم می شوند».

پس از طوفان، حضرت نوح علیه السلام حکومت را به دست گرفت و مشغول سازندگی و عمران شد. سرزمین های زیادی آباد شد و شهرهایی در مناطق گوناگون به صورت پراکنده به وجود آمد. حضرت نوح علیه السلام با آگاهی از عالم غیب می فرماید: «پس از من غیبت محقق می شود». غیبت یعنی انبیای دارای قدرت، روی کار نباشند؛ درواقع در آن دوره انبیایی می آیند که به خاطر وجود ظالمان و طواغیتِ حاکم، در غیبت و خفا هستند و طاغوتیان حاکم می شوند. یعنی پس از مدتی که کفر و فسق و عصیان ریشه کن شده و مرتبه ای از سنت محوضت (محض شدن) و خالص سازی در بین تمام جامعه انسانی محقق شده بود، دوباره شیطان سر بلند کرد و به تدریج، با نداها و وسوسه های خود عده ای را پاسخگو دید.

آن ها به تدریج ولایت شیطان را پذیرفتند و در مقابل نیز اهل حق، وظایف خود را کامل ادا نکردند. درنتیجه، پیروان شیطان توانستند در صحنه های حاکمیتی دست اندازی کنند و مومنان را به عقب نشینی وادارند. اینکه چنین ماجرایی همواره تکرار می شود، بحث زیبایی است که باید در فرصتی مناسب به سنت های الهی حاکم بر آن پرداخت.

صفحات کتاب :
118
کنگره :
‫‭BP88/24
دیویی :
297/156
کتابشناسی ملی :
6079420
شابک :
978-600-441-263-6
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه حضرت هود علیه السلام