معرفی و دانلود کتاب ولایت و انسان سازی

تنظیم شده از بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,800
خرید چاپی
70,000
10%
ت 63,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ولایت و انسان سازی

کتاب ولایت و انسان سازی به قلم اسماعیل فخریان و برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری است. جامعه، مهم ترین و تأثیرگذارترین گذرگاه رشد انسان است. هر قدر محیط و قوانین یک جامعه، بیشتر منطبق بر فطرت آدمی باشد، به همان میزان شکوفایی استعدادهای بی پایان انسان‌ها نیز فزونی می یابد.

از این نظر که انسان‌ها ناگزیر از زندگی جمعی و اجتماعی هستند، باید فضای زندگی جمعی انسان‌ها را جوری ساخت و مدیریت کرد که بتوانند در این محیط، پله‌های تکامل انسانی را طی کنند. دین به‌عنوان «یگانه مرجعِ بی‌نقص در راهنمایی بشر» تمام لوازم، شرایط و ابزار ساخت یک جامعهٔ الهی را بیان کرده و این قوانین را در قالب «کتاب» به انبیا داده تا بیایند و جامعه‌ای درخور شأن انسان بسازند.

بعد از انبیا، اولیای الهی نیز متکفل همین وظیفهٔ خطیرند و مأمور به دستگیری از انسان‌ها در قالب ایجاد یک نظام و جامعهٔ اسلامی. بر اساس قاعدهٔ امامت، خداوند متعال، در عصر غیبتِ حضرت حجه‌بن‌الحسن‌المهدی (عج) انسان‌ها را بی‌راهنما و رهبر رها نکرد، بلکه ولایت خود را به فقهای عظیم‌الشأن اسلام اعطا کرده تا ایشان خط انبیا و امامان معصوم را ادامه دهند.

در عصر غیبت، وظیفهٔ ولی‌فقیه، بی‌کم‌وکاست، همان وظیفهٔ انبیا و اولیا، یعنی ایجاد کارخانهٔ انسان‌سازی است. کتاب ولایت و انسان سازی که براساس بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای تنظیم شده است کمک می‌کند تا به رستگاری و سعادت برسید.

گزیده کتاب ولایت و انسان سازی

گفته شد که وحی الهی، حقایقی را برای بشریت روشن کرد. این حقایق به نحوی است که اگر آحاد بشر و جوامع گوناگون بشری به این حقایق ایمان بیاورند و عملا ملتزم بشوند، حیات طیبه به این‌ها خواهد رسید. اگر دل‌ها به این معارف، به این حقایق آشنا بشوند، به آن بگروند و بر لوازم آن پای بند باشند، حیات طیبه قطعا در انتظار آن‌ها است.

شابک :
978-622-285-025-8
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
140
کنگره :
‫‭BP223/8‬‬
دیویی :
‫‭297/45‬‬
کتابشناسی ملی :
7502935

کتاب های مشابه ولایت و انسان سازی