امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب افسردگی و اضطراب و راه های درمان آن ها

کتاب افسردگی و اضطراب و راه های درمان آن ها اثر زهرا یوسفی مصری توسط انتشارات میراث ماندگار منتشر شده است. یکی از پدیده های علمی بشر، علم روانشناسی است. علمی که سعی می کند از اسرار درونی و نهایی انسان یعنی روان، پرده بردارد . انسان در طول تاریخ همواره سعی کرده است که خود را بشناسد. شناخت انسان ا ز خود، ابتدا جنبه ظاهری داشته است.

علم روانشناسی، به مفهوم امروزی آن ، علم نوپایی است که مدّت زیادی از آناز تحول آن نمی گذرد. روانشناسی اسلامی که منابع غنی و سرشار آن قرآن مجید و عمل معصومین(ع) و کتب اخلاقی علما اسلام است. نظرات خود را محدود به رفتار انسان نمی کند بلکه تمام مسائل انسانی را بر اساس فطرت و ارزش های مطلق انسان تحلیل می کند و تمام آن ابعاد پیچیده را که روانشناسی غرب از آن طفره رفته است یا تجربه ای نداشته است. جدا مطرح و در چهارچوب فرمان های خداوند هدایت و رهبری می کند.

گزیده کتاب افسردگی و اضطراب و راه های درمان آن ها

اصولاً بیماری های روانی ریشه ی تاریخی داشته، نوشته ها و حکایات بر وجود اختلالات عاطفی و روانی در جوامع مختلف بشری دلالت دارد . توجه به جنبه های روانی انسان از حدود چهارصد سال قبل از میلاد با ارائه ی نظریات بقراط پدر علم پزشکی معمول بوده است وی برای اولین بار عنوان نمود که بیماری های روانی نیز مانند اختلالات جسمی است و باید موردتوجه قرار گیرد.

قبل از اسلام بیماران روانی را افرادی دیوانه، جن زده و یا افرادی که شیطان در روح آنان حلول کرده تصور می نمودند. باوجودآنکه بقراط مغز را جایگاه اصلی روح تصور می کرد مزاج ها را وابسته به اخلاط بدنی می دانست و برای بیماریهای روانی علل ماورا الطبیعه ذکر می نمود، تا سال های اخیر مجانین و دیوانگان را افرادی جن زده و یا شیطان زده تصور می کردند.

صفحات کتاب :
128
کنگره :
BP232/65
دیویی :
297/485‭‮‬
کتابشناسی ملی :
6007003
شابک :
978-964-2959-27-3
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه افسردگی و اضطراب و راه های درمان آن ها