کتاب اخلاق در عاشورا pdf

عاشورا زیباترین نمایشگاه تاریخ

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اخلاق در عاشورا

کتاب اخلاق در عاشورا اثر هادی خشنودی توسط انتشارات میراث ماندگار منتشر شده است. تاریخ پرفرازونشیب انسان از همان ابتدا تاکنون همواره شاهد نزاع‌ها و خونریزی‌ها بوده است.

نزاع بین هابیل و قابیل را می‌توان به‌عنوان اولین نزاع و درگیری میان انسان‌ها دانست که منجر به کشته‌شدن هابیل گردید و پس از آن جنگ‌های قومی و قبیله‌ای و ملی و حتی جنگ‌های جهانی فراوانی صورت‌گرفته است که علل و عوامل زیادی اعم از علل دنیوی و مذهبی و دینی و شخصی و... داشته است و برخی از آنان به دلیل عمق بیشتر نزاع ماندگاری بیشتری در تاریخ داشته است اما به طور حتم، هیچ یک از آن ها مانند قیام سیدالشهدا ماندگار و مؤثر و با حرارت عجیب در تارخ نبوده است. قیامی که در سال ۶۱ هجری قمری رخ داد لکن ماندگاری و اثرش بیش از هزار و سیصد سال ادامه داشته و دارد و سال‌به‌سال بلکه روزبه‌روز بر حرارت و جلوه‌اش افزوده می‌شود.

حال سؤالی که ذهن همه را اعم از مسلمان و غیرمسلمان و حتی شیعیان مشغول کرده است این است که رمز ماندگاری این قیام و داشتن آثار عجیب در همه قرن‌ها چه بوده است؟ به طور حتم رمز ماندگاری آن آمار کشتگان و تلفات و جنایات انجام‌گرفته در آن نبوده است چرا که در بسیاری از جنگ‌ها آمار جنایات و تلفات خیلی بیشتر از عاشورا هست.

گزیده کتاب اخلاق در عاشورا

حضرت زینب علی عصر عاشورا هنگام حمله سپاه کوفه به خیمه‌ها و غارت اشیاء چون دید شمر با شمشیر آخته قصد کشتن امام زین‌العابدین را دارد، فرمود:او کشته نخواهد شد مگر آنکه من فدای او شوم.

پیشوای نهضت، به پشت گرمی حامیان ایثارگر، گام در مراحل دشوار و پرخطر می‌گذارد. اگر آمادگی پیروان برای ایثار مال و جان و گذشتن از راحتی و زندگی نباشد، رهبر تنها می‌ماند و حق، مظلوم و بی یاور. در انقلاب کربلا، امام و خانواده و یارانش دست از زندگی شستند، تا دین خدا بماند و کشته و اسیر شدند، تا حق زنده بماند و امت، آزاد شوند، و اصحاب شهید امام، تازنده بودند، اجازه ندادند از بنی‌هاشم کسی به میدان رود و کشته شود.

 بنی‌هاشم هم تا زنده بودند، جان فدا کردند و در راه و رکاب امام به شهادت رسیدند و حسین بن علی علیه شهید آخرین بود که وقتی به دشت کربلا نگریست، از آن‌همه یاران و برادران و اصحاب، کسی نمانده بود.

صفحات کتاب :
201
کتابشناسی ملی :
3801564
شابک :
978-964-2929-45-0
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه اخلاق در عاشورا