امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تهمت و افترا

کتاب تهمت و افترا اثر سیده آتنا طلاپور توسط انتشارات آپامهر منتشر شده است. هدف از تحقیق، جمع آوری مطالب و نگارش این کتاب با موضوع تهمت و افترا، در مقام نخست اینکه مرهمی باشد بر زخم انسان های درد کشیده از این گناه سنگین و نابخشودنی و آگاهی اندکی برای همه ی عزیزانی که فرصت مطالعه خواهند داشت و آن هایی که این عمل زشت و سخیف را سبک می شمارند.

گزیده کتاب تهمت و افترا

ریشه ی واژه ی تهمت «تهم» است و در لغت به معنای فساد و بو گرفتگی از گندیدگی است. وقتی به شخصی تهمت زده می شود یعنی به او فساد و گندیدگی نسبت داده می شود. تهمت یکی از زشت ترین و پلیدترین رفتارهایی است که یک انسان که اشرف مخلوقات است می تواند انجام دهد.

نسبت دادن سخن ناروا و یا رفتار و عمل ناحق و زشت و صفت بد و نادرست به شخص دیگری زدن موجبات بی آبرویی و تنزّل شأن و مقام شخصی و خانوادگی و اجتماعی او را فراهم کردن عملی غیر انسانی و منافی اخلاق و عرف اجتماعی و دینی است.

تهمت ناروا زدن به اشخاص، اولین و مهمترین آسیبی که به آن ها می رساند بی آبرو کردن آن هاست. با این عمل زشت و تهمت زدن به شخص، وی در معرض خطر و ناامنی اجتماعی و عوارض خطرناک روحی و روانی قرار می گیرد. همچنین از لحاظ دینی تهمت زدن جزء گناهان کبیره و نابخشودنی است.

سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
80
کنگره :
BP251/2‏‫‭
دیویی :
297/634‬‬
کتابشناسی ملی :
5455741
شابک :
978-600-7146-75-0

کتاب های مشابه تهمت و افترا