کتاب شمال حقیقی صوتی

رهبری اصیل خود را کشف کنید؛ معرفی شده به عنوان یک کتاب فوق العاده توسط دانشگاه هاروارد

امتیاز
5 / 0.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 28,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شمال حقیقی

کتاب صوتی شمال حقیقی اثر بیل جورج و پیتر سیمز با همکاری نشر پرنده و گروه فرهنگی هنری یم منتشر شده است. این اثر به عنوان یک کتاب فوق العاده توسط دانشگاه هاروارد معرفی شده است.

مرجع مصاحبه­‌ها و نظرات در تدوین کتاب شمال حقیقی از گفت­‌و گوهای انجام‌شده با مدیران موفق و شناخته‌شده‌­ی شرکت‌های بین‌المللی برداشت‌ شده است و درنهایت نظریه‌ای کاربردی در خصوص کشف و به­ مرحله‌­ی عمل درآوردن توان مدیریت و رهبری مؤثر حاصل ‌شده است.

درباره نویسنده کتاب شمال حقیقی

بیل جورج (Bill George) از سال ۲۰۰۴ استاد « تجربه های عملی مدیریت » در دانشکده کسب و کار دانشگاه هاروارد است و سابق بر این در سمت رئیس هیئت مدیره (۱۹۹۶ تا ۲۰۰۲) و مدیرعامل (۱۹۹۱-۲۰۰۱) شرکت پزشکی مدترونیک فعالیت کرده است. فعالیت کاری بیل جورج در وزارت دفاع آمریکا آغاز شده و پس از آن در شرکت های هانی ول و لیتون به عنوان مدیر ارشد نیز خدمت کرده است.

بیل جورج استاد تمام دانشکده کسب و کار دانشگاه هاروارد است و به عنوان استاد در دانشگاه ییل، موسسه بین‌المللی توسعه مدیریت و دانشگاه اکول پلی تکنیک سوئیس نیز تدریس کرده است. او همچنین در هیئت مدیره شرکت هایی نظیر اگزون موبیل، مایو کلینیک، گلدمن ساکس فعالیت می‌کند و سابقه حضور در هیئت مدیره شرکت‌های نوارتیس، تارگت و مجمع جهانی اقتصاد را نیز داشته است.

گزیده کتاب شمال حقیقی

جرج بیل رهبری را برخاسته از جان می‌بیند، از منظر وی رهبری جان مایه ای حسی و عاطفی دارد. او بدون این که سایر رویکردهای کاربردی این حوزه را نقض کند، در پی معرفی شیوه‌ای از رهبری سازمان است که در آن ارتباط عاطفی و رجوع به اصل، مبنای هدایت در مجموعه قرار می گیرد.

نادیده انگاشتنِ سنت و فرهنگ اجتماعی و بی‌توجهی به نوای برخاسته از نهاد آدمی، همان‌گونه که انسان را در بخش های مختلف زندگی فردی و اجتماعی دچار سردرگمی و سرگشتگی می‌کند، در حوزه ی مدیریت کلان و رهبری نیز می‌تواند آشفتگی و بیراهه رفتن را در پی داشته باشد، این منظر، جرج بیل و تیم مطالعاتی او را بر آن می‌دارد تا با مصاحبه‌های مدون و شیوه‌ای استقرایی مبانی جدیدی در حوزه ی رهبری را معرفی کنند. اصولی که جهت‌گیری درست رهبری سازمان را بر اساس پنج ابزار تبیین می‌کند؛ خودآگاهی، انگیزش، اصول و ارزش‌ها، حمایت تیم و ساختن گروه حامیان، ابزارهایی است برای شناخت توسعه و ارتقاء توانمندی رهبران.

کشف صورت ناب رهبری از نهاد هر فرد، از طریق خود او میسر می‌شود. این توانمندی نهفته براساس خصوصیات فردی ویژه‌، مبتنی بر کهن‌الگوها (طبق نظریه ی یونگ)، شخصیت، فرهنگ و آموزش‌های فرد نظام‌ یافته است.

صفحات کتاب :
276
کنگره :
HD57/7
دیویی :
658/4092
کتابشناسی ملی :
7346095
شابک :
978-600-97323-9-5
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه شمال حقیقی