کتاب آنها چگونه تصمیم می گیرند pdf

نقش اتاق های فکر آمریکایی در تصمیم گیری و گفتمان سازی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آنها چگونه تصمیم می گیرند

کتاب آنها چگونه تصمیم می گیرند اثر ابراهیم شکوری و تهمینه بختیاری رنانی توسط انتشارات سروش منتشر شده است. اثر حاضر یکی از مجموعه های بسیار خوبی است که کوشیده است به نهادها و اندیشکده های متخصص در حوزۀ سیاست خارجی و در مواردی داخلی بپردازد.

در واقع درک الگوی کارکردی اندیشکده های آمریکایی دست اندرکار سیاست خارجی، به شناخت فرایند این سیاست در آمریکا کمک می کند. به عبارت روشن تر، طیف وسیع و گستردۀ اندیشکده ها و مراکز مطالعاتی و پژوهشی در آمریکا که بیش از ۱۸۰۰ مرکز است، بخشی از فرایند کلان سیاست گذاری عمومی در این کشور است. به همین ترتیب، بسیاری از این مراکز تخصصی و مطالعاتی نیز که به امور مربوط به سیاست خارجی و امنیت ملی اشتغال دارند، جزو فرایند سیاست گذاری خارجی در این کشور به شمار می روند؛ لذا شناخت مراکز مطالعاتی و اندیشکده های آمریکایی به شناخت ما از سیاست خارجی آمریکا کمک خواهد کرد.

آنچه در کتاب آنها چگونه تصمیم می گیرند، دربارۀ سیاست گذاری خارجی در آمریکا گفته شده است، به اندازۀ کافی جامع، عمیق و مبتنی بر تجربیات عینی و میدانی است و گزاف نیست.

گزیده کتاب آنها چگونه تصمیم می گیرند

این کتاب قصد دارد با تبیین رویکرد اتاق های فکر در آمریکا و میزان نفوذ و تأثیرگذاری آن ها و شناخت گرایش های سیاسی و چهره های تأثیرگذار در اتاق های فکر، در واکاوی طرح ها و پروژه های آن ها و اتخاذ شیوه های هوشمندانه برای مقابله، نقشی کمک کننده داشته باشد.

در فاصله سال های 2010 تا 2016 میلادی که در نیویورک و مقر سازمان ملل متحد به عنوان خبرنگار فعالیت داشتم، این نکته به ظاهر طنز اما واقعی معروف شده بود که آمریکائی ها با تجربه چهار دهه تحریم ایران، به دانشی مدون درباره «نظام تحریم ها » در عرصه جهانی دست یافته اند که اعمال آن تحریم ها بر ضد کشورهای مخالف خود مثل روسیه، کره شمالی، کوبا و... را برای وزارتین خارجه و خزانه داری این کشور آسانتر کرده است.

از این رو مادامی که فضای تحریم و تنش میان دو کشور باقی است، لازم است روندهای شکل گیری و طرق اعمال این قبیل تحریم ها از سوی محققان و مراکز پژوهشی شناسایی، تبیین و تدوین شود. امید که این کتاب گام کوچکی برای تحقق هدف یادشده بردارد و زمینه را برای تحقق تحقیقات و پژوهش های عمیق تر فراهم کند.

صفحات کتاب :
246
کنگره :
Q180
دیویی :
338/97306
کتابشناسی ملی :
7344607
شابک :
978-964-121763-3‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه آنها چگونه تصمیم می گیرند