نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خاورمیانه عصر ظهور

کتاب خاورمیانه عصر ظهور به قلم مصطفی امیری برای مخاطب عموم تدوین شده است و به دلیل رعایت قواعد پژوهشی و استانداردهای علمی، برای جامعه نخبگانی نیز قابل استفاده است.

آنچه در کتاب خاورمیانه عصر ظهور ذکر شده، صرفا بررسی و تحلیل حدیثی است که جنبه احتمال دارد و زمان ظهور در اختیار خداوند است. تعیین وقت و توقیت از سوی معصومین تکذیب شده است. همچنین تطبیق اشتباه نیز خسارت زیان‌باری است که با ایجاد هیجان و احساس کاذب در منتظران ظهور امام عصر، تبعات ناگواری به دنبال دارد.

 از این‌رو، دیدگاه صحیح به دستور ائمه معصومین این است که ضمن پرهیز از تعیین وقت برای ظهور، از عجله و استعجال قبل از وقوع نشانه‌های حتمی ظهور، پرهیز کرد. چنانچه در احادیث منقول از اهل‌بیت نیز تاکید شده است.

گزیده کتاب خاورمیانه عصر ظهور

«آینده پژوهی مهدوی» عبارت است از دانش شناخت نظام مند آینده با رویکرد دینی و درباره موضوعات و پدیدارهای مختلف که امکان فهم درست مواجهه آگاهانه و مدبرانه آن ها در حد مطلوب و مؤثر را فراهم می سازد و موجب حرکت به سمت جامعه آرمانی و برنامه ریزی مناسب در راستای چشم انداز در سطوح مختلف اجتماعی، اقتصادی، نظامی و امنیتی می‌شود. در واقع آینده پژوهی مهدوی، به ما کمک می‌کند تا از سطح مقدماتی فراتر رفته و وارد سطح مؤثر و استراتژیک شویم و نقش خود را در «زمینه‌سازی انقاب جهانی مهدوی» بر اساس رصد کردن تحولات محتمل جهانی، به‌و‌یژه در جغرافیای ظهور و مثلث «کوفه، مکه و قدس» بهتر ایفا کنیم.

سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
220
کنگره :
‫‭BL2350‬‬
دیویی :
‫‭296/3360956‬‬
کتابشناسی ملی :
7633480
شابک :
978-600-441-354-1

کتاب های مشابه خاورمیانه عصر ظهور