امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 37,500
خرید چاپی
120,000
15%
ت 102,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب عقیله به قلم الهام امین روایتی از زندگی بانوی صبر و شجاعت حضرت زینب (س) است که توسط انتشارات به نشر منتشر شده است.

معرفی کتاب عقیله

ابعاد گوناگون وجودی حضرت زینب کبری(س) که نمونه عالی مادران است، به قدری عظیم است که قلم ها و بیان ها از وصف اندکی از این دریای بیکران فضایل عاجزند، اما به مصداق «آب دریا را اگر نتوان کشید، هم به قدر تشنگی باید چشید »، عاشقان و ارادتمندان و پیروان ساحت قدسی اهل بیت(عهم) وظیفه دارند به هر صورت و روش و با هر توان و وسیله و ابزار، عشق و ارادت و پیروی خویش را در تجلیل از مقام و منزلت بی همتای آن ذات های مقدس ابراز و بیان کنند.
کتاب عقیله خطاب به حضرت زینب کبری (س) است، گویی خواننده خود را در محضر آن بانوی عظیم الشأن می بیند و می یابد و از سویی به عنوان ارادتمندی شیفته و واله و حیران و از سویی دیگر شگفت زده از این همه عظمت با سرور خویش سخن می گوید و در برابر این معجزه آفرینش سر تعظیم فرود می آورد.

خلاصه کتاب عقیله

اگرچه از آغاز خلقت انسان و پیدایش زندگی اجتماعی آدمیان، زنان به واسطه برخورداری از لطافت و ظرافت در آفرینش و تفاوت با مردان، وظیفه و مسئولیت های سنگین سیاسی و اجتماعی نداشته اند، اما در برهه هایی از زمان و تاریخ زنانی پا به عرصه وجود گذاشته اند که با شخصیت ممتاز خویش، منشأ و مصدر تحولات بزرگ و شگرفی شده اند که آنان را برای همیشه ماندگار و جاودان ساخته است. زنانی که با نقش آفرینی استثنایی در عصر خویش، سرآمد بانوان جهان بوده اند. آسیه، همسر فرعون، مستکبری که نه تنها ادعای خدایی داشت، بلکه «انا ربّکم الاعلی» می گفت. 
مریم (سلام الله علیها) دختر عمران، در دوران سرکشی و سخنان کذب احبار یهود و نافرمانی از پیامبران الهی و بحث و جدل در اوامر خداوند و عمل به آن ها، به تمام کتب آسمانی و اوامر الهی چنان مؤمن و ثابت قدم بود...
خدیجه (سلام الله علیها) تمام سختی های رسالت همسر خویش را که در زندگی آنان نیز انعکاس یافته و آرامش و آسایش خانواده را بر هم زده بود، با ایثار تمام به جان می خرد. در شعب ابی طالب همراهی اش می کند و همه دار و ندارش که اینک در اختیار رسول خدا (ص) است، در چند سال تحریم های سخت و ظالمانه دشمن هزینه می شود‌.
فاطمه (سلام الله علیها)، سرور بانوان دو عالم از آغاز تا پایان، بانوی بانوان بهشت می شود؛ چرا که پس از رحلت مادر ،با وجود کودکی، برای سرور کائنات چنان می نماید که او را «امّ ابیها» می خواند.
زینب (سلام الله علیها) مولود تنها زوج معصوم عالم خلقت؛ او که فضیلت های فراوان را به زیبایی از جد و جده و پدر و مادر خویش به ارث برد؛ او که پابه پای مادر در دفاع از ولایت و در جمع مردان نامرد روزگار ایستاد و خطبه عظیم فدکیه مادر را برای همیشه زنده و جاوید ساخت.
نویسنده ارجمند این کتاب با بیان فرازهای مهم زندگانی آن حضرت، چیزی را فرو نگذاشته اند و درحقیقت دوره ای از نقش آفرینی های وجود مقدس حضرت زینب کبری (س) را در مقاطع گوناگون تاریخی با قلمی شیوا و هنرمندانه و ذوقی قابل تحسین برای خوانندگان گرامی بازگو کرده اند.
خانم امین در مقدمه خود چنین می نویسد: «تاریخ هیچ گاه نجیب و مهربان، چرخش روزگار هیچ گاه بر مراد عاشقان نبوده است. عشق، این خون حیات در رگ پیکره عالم و سرچشمه زلال جوشش فیض حق بر بنی آدم، از سپیده دم تاریخ تاکنون، غریب ترین و مظلوم ترین پدیده هستی بوده است و غربت و مظلومیت، سرنوشت محتوم عاشقان پاکباخته و دل گداخته ...
... و در این میان من از او می نویسم. کلماتم از ساحت صلابت او اجازت می گیرند و به اشارت او قدم بر پهنه کاغذ می نهند. از او که خداوندگار عشق است، نام و نشانش و عاشقان راستین عالم، طفلان خرد دبستانش.
زینب، آن آبروبخش حمیّت و مردانگی، آن قله ذکاوت و فرزانگی، آن عقل کمال یافته، آن خردمند بانوی بنی هاشم، می دانی که بنی هاشم را زنان و مردانی است که در خردورزی و هوشمندی و فضل سرآمد روزگارانند و مایه تفاخر یاران و در این میان زینب را «عقیله» گفته اند؛ عقیله بنی هاشم ...

کتاب عقیله

عقیله

متن کتاب عقیله

برشی از متن کتاب عقیله

چشم از پدر گرفتی و بر زمین دوختی. تو را تاب آن نبود که در این باب حتی اندیشه کنی! پدر با تو از رفتن سخن می گفت، اما پای در سرای بخت نهادن برای تو معنایی دیگر داشت. معنایی به غم انگیزی جدایی از پدر، به جان فرسایی دل کندن از خانه ای که کانون همه زیبایی ها و نیکی ها بود. منزلگاه امن فرشتگان خدا بود و هنوز از شکاف پنجره ها و دریچه هایش شمیم خوش فاطمه (س) در عرش و فرش منتشر می شد.
کدام خانه را در کدامیک از اعصار و روزگاران می توان یافت که اهالی اش همه برگزیدگان خدا باشند و ناموسان خلقت؟
اندیشیدن در این حقایق بود که به حجله بخت درآمدن را برای تو دشوار می کرد، لیک عبدالله بن جعفر را می شناختی و از اعتبار و احترامش نزد پدر نیک آگاه بودی.
...
بار سفر بسته بودید و دل از کوفه گسسته. مردمان که خبر بازگشت تان را به مدینه شنیدند، دل و جان سوخته بر سر راه آمدند تا وداع تان گویند. کوفه بی شما کوفه ای نفرین شده خواهد بود، کوفه ای بی برکت، بی بهار، بی شکوه ... دریغ شان می آمد بر آن روزهای طلایی که دیگر باز نخواهد گشت.
شترانی چند اثاث شما را بر پشت می کشیدند. عبدالله و پسرانت یاری ات کردند برای نشستن بر کجاوه شتر. تو بانوی بانوان بودی و شکوه تماشایی ات از بلندای کجاوه دست نیافتنی ترت می نمایاند و حسرت و دریغ را بیشتر بر جان و دل زنان کوفه می افکند. آنان تو را از دست دادند، چون بیابانی که باران را.

الهام امین

الهام امین، شاعر و نویسنده، متولد سال۱۳۵۸ مشهد و ساکن این شهر است. مادر 2فرزند و دانشجوی دکترای علوم سیاسی با گرایش مسایل ایران است. به‌عنوان سردبیر خبر در سایت رادیو دری معاونت برون‌مرزی صدا فعالیت ‌می‌کند. از سال1375 در محافل ادبی حضور دارد و کتاب شعر او با عنوان «شالی از شکوفه» برگزیده جایزه ادبی قلم زرین شده است. دیگر کتاب وی با عنوان «عقیله» که درباره زندگی حضرت زینب(س) است، جایزه هجدهمین دوره کتاب سال خراسان‌رضوی در بخش ادبیات داستانی را کسب کرده و در بخش مستندنگاری پانزدهمین دوره ادبی جایزه جلال آل‌احمد هم به‌عنوان اثر برگزیده انتخاب شده است. 

کتاب عقیله pdf

برای دانلود کتاب عقیله می توانید پس از نصب نرم افزار فراکتاب، آن را دانلود کرده، سپس فقط در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

خرید کتاب عقیله

علاوه بر کتاب الکترونیک، نسخه چاپی کتاب عقیله را می توانید از طریق سایت و یا نرم‌افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف ویژه دریافت کنید.

خرید کتاب عقیله

مشخصات کتاب عقیله را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: به نشر
نویسنده: الهام امین
زبان؛ فارسی
تعداد صفحه: 326
موضوع: روایتی از زندگی حضرت زینب (س) 
قالب: pdf اختصاصی و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
326
کنگره :
‏‫‬‭BP52/2
دیویی :
297/974
کتابشناسی ملی :
8536739
شابک :
‏‫‬‭978-964-02-3507-2
سال نشر :
‏‫1400

کتاب های مشابه عقیله