امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب یادگار

در کتاب یادگار سعی شده تمام اتفاقات خوبی را که برای خاندان یادگاری افتاده است با محوریت بیان خاطرات بزرگ این خاندان به رشتۀ تحریر بیاورم. علما و فرهیختگان خاندان، واقفین، زندگی حاج ملا محمود و زندگی هفت شهید این خاندان از موضوعات اصلی کتاب یادگار هستند. البته برای جذاب تر شدن کار سعی شده است همۀ این خاطرات به صورت داستانی بیان شود.

گزیده کتاب یادگار

صحبت‌های حاج ملا آن‌قدر شیرین و با جزئیات بود که بالذت به آن ها گوش می دادم و متوجه گذشت زمان نمی شدم. با صدای اذان به پیشنهاد حاج ملا به مسجد رفتیم. امام جماعت آن روز به خاطر مشکلی با تأخیر می آمد. حاج ملا مشغول نماز شد. من هم از فرصت استفاده کردم و گشتی داخل مسجد زدم. یکی از افرادی که صبح در خانۀ حاج ملا بود من را دید و جلو آمد. اسمش حاج ولی بود. با هم سلام علیک کردیم. از حاج ملا محمود و خوبی هایش گفت، از اینکه سال‌های سال جزو هیئت امنای همین مسجد بوده است و در بازسازی آن نقش اساسی ای را ایفا کرده بود.

چرخی در مسجد زدیم. انتهای مسجد روی دیوار، سنگی توجهم را جلب کرد. به همراه حاج ولی به آن قسمت رفتیم. حاج ولی قبل از اینکه سؤالی کنم، گفت سنگ قبر حاج آخوند است. عکسی از حاج آخوند و نوشته‌ای قاب شده بالای سنگ قبر بود. فاتحه‌ای برای شادی روحش خواندم. به تابلوی روی دیوار دقت کردم، آنچه که بیش از همه توجهم را جلب کرد خط زیبای حاج آخوند بود. به حاج ولی موضوع را گفتم. حاج ولی من را به گوشۀ مسجد برد و قرآنی خطی را که به صورت حزب حزب در جلدهای کوچک نوشته شده بود نشانم داد. قرآن‌ها به خط حاج آخوند بود و جلدش هم از چرم بود؛ یک اثر تاریخی و فرهنگی باارزش.

صفحات کتاب :
172
کنگره :
PIR8334
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
8452671
شابک :
978-622-285-079-1
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه یادگار