امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 42,000
خرید چاپی
70,000
15%
ت 59,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خسارت محض و دیپلماسی هسته ای

کتاب خسارت محض و دیپلماسی هسته ای حاوی مطالب، مقالات و یادداشت هایی است که همزمان با انجام مذاکرات هسته ای و تصویب برخی کنوانسیون های بین المللی خطرساز، با هدف دفاع از منافع ملی و امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی طرح و یا سطح رسانه های کشوری به رشته تحریر درآمده است و بنا به مقتضیات زمانی، در برگیرنده هشدارهای به هنگام به تیم مذاکره کننده و دستگاه‌های سیاسی و دیپلماسی کشور است که در وسط میدان جنگ نرم سیاسی، تهیه و تدوین گردیده است.

به بیان دیگر، کتاب خسارت محض و دیپلماسی هسته ای، تاریخ شفاهی هشدارها و راهکارهایی است که نگارنده  به‌عنوان رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی، بر پایه مقتضیات سیاسی و زمانی به طور گام به گام تهیه و در سطح رسانه ها منتشر نموده است. بر همین اساس، تاریخ انتشار هر یادداشت که در ذیل آن آمده است، از ویژگی‌های برجسته کتاب حاضر است که گواه پویایی مطالب کتاب خسارت محض و دیپلماسی هسته ای می‌باشد‌‌.

گزیده کتاب خسارت محض و دیپلماسی هسته ای

هدف این مذاکرات رسیدن به راه حلی جامع، مورد توافق و بلند مدت است؛ به نحوی که تضمین کند برنامه هسته‌ای ایران کاملاً صلح آمیز باقی خواهد ماند. ایران اعلام می نماید تحت هیچ شرایطی به دنبال دستیابی یا گسترش سلاح هسته ای نیست. راه حل جامع مذکور مبتنی بر این اقدامات اولیه بوده و به یک گام نهایی منجر خواهد شد که دوره زمانی آن مورد توافق قرار گرفته و به رفع نگرانی‌ها می انجامد.

این راه حل جامع، ایران را قادر می سازد تا به‌طور کامل از حقوق خود در بهره‌گیری از انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز براساس مواد مرتبط در معاهده منع گسترش سلاح های هسته‌ای و با رعایت تعهدات خود طبق معاهده از آن برخوردار شود. این راه حل جامع متضمن یک برنامه غنی‌سازی با تعریف مشترک و محدودیت های عملی و اقدامات شفاف ساز به منظور تضمین ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای می باشد.

صفحات کتاب :
475
کنگره :
KZ5675
دیویی :
327/17470955‬‬
کتابشناسی ملی :
7624214
شابک :
978-622-285-062-3
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه خسارت محض و دیپلماسی هسته ای