امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 19,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

کتاب مرداب روح، با عنوان فرعی زندگی تازه در فضاهای محزون، نوشته‌ی جیمز هولیس و همچنین ترجمه ی فریبا مقدم می باشد. 

معرفی کتاب مرداب روح

کتاب مرداب روح حکایت مکرر همه ماست. در این روزگار که نومیدی و احساس درماندگی، واقعیتی همه گیر به نظر می‌رسد تصور آرامش و شادی ماندگار و ناب، معنایی کاملا دور از ذهن و غیرملموس شده است و یا به ناگزیر در تسخیر سرگرمی ها سطحی و زودگذر و وابسته به نمونه هایی که خود ناقص و گذرا هستند درآمده است.

ما در مسیر عمر خود بارها و بارها به دلایل متعدد و پرشاخ و برگ دستخوش احوال محزونی می‌گردیم که گاه دوره‌ای بسیار طولانی و دشوار دارند. دامنه این احوال که نویسنده کتاب مرداب روح، به زبان تخصصی روان رنجوری می نامد از غم و خشم تا افسردگی، اضطراب و ضربه‌های روحی را دربر می گیرد.

خلاصه کتاب مرداب روح

همه ی ما درخیابات خود هدف از زنـدگی را رسـیدن بـه خـوشبختی تـصور میکنیم. این خیال چنان همه گیر است که حتی در قانون اسـاسی بـرخـی از کشورها رسیدن به "آزادی و خوشبختی" وعده داده شده است. به راستی چه کسی مشتاق رسیدن به دشتی سرسبز در یک روز آفتابی نـیست تـا مـدتی بی دغدغه و رها در آنجا بیاساید و شاد باشد؟ 
اما طبیعت، تقدیر یا زندگی گویا برنامه دیگری برای ما دارد; به طوری که خیال و اشتیاق مان برای رسیدن به خوشبختی را پیوسته برهم می زند و مانع آن میشود. این اشتیاق ما با محدودیتها و ضعف هایی که داریم در تناقض عظیمی است.
رنج لازمه ی رشد و بلوغ روحی است. بدون رنـجْ انسـان، نـاآگـاه، نـابالغ، وابسته، ضعیف و محدود می ماند. از سوی دیگر بسیاری از کـج رفتاری ها، عادات سوء، تعصبات و روان رنجوری های ما -نظیر افسردگی، خشم مزمن، اضطراب، ترس مداوم و پرخاش- در حقیقت راه هایی هستند که برای گریز از رنج انتخاب کرده ایم.
هنگامی که زندگی نا آرام است، تصور وجود نیرویی عـظیم، خـردمند و طبیعی در درون مان آرامش بخش است. اگر به جای تسلیم به اتفاقات بیرونی با نیروهای شفا بخش که در درون مان وجود دارد متحد شویم، احساس می کنیم در حقیقتی عمیق ریشه داریم. در آن لحظات ارتباط با حقیقت وجودیمان، یعنی آن چه یونگ "خود" می نامد، شخص پیوند و حمایت لازم برای تسکین ترس از ترک شدن و تنهایی را احساس می کند.
این کتاب دارای ۱۰ فصل با عناوین و ریز عناوین زیر می باشد:
١ حضور دائمی گناه با عناوین فرعی: گناه واقعی به عنوان نوعی مسئولیت، گناه به عنوان تدافعی در برابر تشویش، گناه وجودی
 ٢ اندوه، مرگ، خیانت؛ آنچه را که مطلوب است نمی توان نگه داشت، فقدان و اندوه، خیانت
 ٣ شک و تنهایی؛ سکوت فضاهای بی کران، تنها بر دریاهای توفانی روح
٤ افسردگی، درماندگی و نومیدی؛ سه زاغ، افسردگی: چاهی بدون انتها، درماندگی: قلمرو دلسردی، نومیدی: تیره ترین زاغ 
٥ وسواس و اعتیاد؛ فصلی در دوزخ، وسواس: افکار ناخواسته، اعتیاد:چرخ گردان ایکسیون
٦ خشم؛ سگ سه سر 
٧ ترس و اضطراب؛ نگرانی،  کوه یخ؛ کشتی تایتانیک، مدیریت اضطراب
٨ مروری ساده بر عقده 
٩ عبور؛ تجسم مجدد حقیقت وجود خود
خاتمه؛ آلودگی ووکدورت زندگی

برشی از متن کتاب مرداب روح

بسیاری اوقات آنچه گناه می نامیم، گناه واقعی به معنایی که گفته شد نیست؛ بلکه غالبآ نوعی احساس دلشوره، زیاده روی و حتی نوعی گیجی است. جالب است که این احساس خاص اغلب در بدن ابراز می‌شود و نشان می‌دهد عقده ای سربرآورده است. نشانه های یک عقده فعال شده (در فصل ۸ به تفصیل به آن می پردازیم) آن است که میزان انرژی تولید شده در یک موقعیت، بیش از حد لازم است و فرد، تهاجمی درونی یعنی حالتی را در بدن خود احساس می‌کند.

 این‌ها علائمی هستند که نشان می‌دهند شخص حرکت و فعالیت روان را زیر سطح خودآگاه تجربه می‌کند. به علاوه بخش عمدهای از آنچه گناه می‌نامیم، تدافعی بر علیه تشویش بزرگتری است. درواقع این واکنشی چند جانبه به تجربه اضطراب است که در آن لحظه خود را به عنوان چیزی غیرقابل شناسایی نشان داده است.

دانلود رایگان کتاب مرداب روح pdf

امکان دانلود رایگان کتاب مرداب روح وجود ندارد. بدیهی است دانلود رایگان آن تضییع حق ناشر می‌باشد. با صرف هزینه اندک می توانید آن را از طریق اپلیکیشن فراکتاب دانلود کرده و در کتابخوان مطالعه کنید. 

جملاتی از کتاب مرداب روح

آن چه نور من نمی تواند تحمل کند، شک است;
شک صورتی از ایمان تمام عیار است.
روح همواره حضور دارد; البته به صورت ناخودآگاه، بنابراین بـاید آنرا جست.
جبران فقط گه گاه امکان پذیر است. بسیاری از کارهایی را که انجام شده است، دیگر نمی توان خنثی کرد.

دانلود رایگان کتاب صوتی مرداب روح

مرداب روح صوتی با گویندگی امین تارخ را می‌توانید از طریق نرم‌افزار فراکتاب خریداری و دانلود کرده و در کتابخوان به آن گوش فرا دهید.

قیمت کتاب مرداب روح

جهت اطلاع از قیمت این کتاب به نرم‌افزار فراکتاب مراجعه کنید. 

نقد و بررسی کتاب مرداب روح

نظرات برخی از خوانندگان:
کتابی نیست که بشود از رویش درس گرفت ولی باید خواند متاسفانه این نوع کتاب‌های برای انسان‌ها با اگاهی‌های متفاوت اثرشون فرق داره و نمیشه نظر قطعی داد اما خب در کل مطالب این کتاب یاد اوری خوبی برای همه‌ی کسانی هست که خودشونو به خاطر چیزی که هستند سرزنش میکنند و از چیزی که هستند فرار میکنند و یا حتی میترسند اگر میخواهید بدانید این کتاب برایتان مناسب است یا خیر با خواندن نسخه‌ی نمونه متوجه میشوید نظرات کمک کننده نیستند.
...
توصیه میکنم به خوندش، گرچه ترجمه چنگی به دل نمیزد اما بازهم مفاهیم عمیقی رو میشد دریافت کرد.
برخلاف کتاب‌های انگیزشی مرسوم که معمولا حین خوندنش با فوران انرژی مواجه میشیم و بعد به همان سرعت هم تخلیه انرژی اتفاق میفته و سست میشیم، این کتاب کمک میکنه چیزهایی از زندگی و خودمون رو بیاد بیاریم و دوباره باهاش مواجه بشیم که این میتونه تغییرات پایداری در ما ایجاد کنه، اگر که همراه تفکر عمیق خونده بشه.

کتاب مرداب روح بنیاد فرهنگ زندگی

بنیاد فرهنگ زندگی انتشار کتاب مرداب روح را بر عهده گرفته است. 

کتاب مرداب روح بهترین ترجمه

بهترین ترجمه از نگاه مخاطب مشخص می شود و ارتباطی که با کتاب برقرار می‌کند‌. این ترجمه متنی روان دارد و همین سادگی می‌توان مبنای ارتباط باشد.

نویسنده کتاب مرداب روح

دکتر جیمز هالیس رییس انستیتو یونگ واشنگتن و یکی از برجسته‌ترین روانکاوان یونگی (پیرو مکتب پروفسور کارل گوستاو یونگ) است. او در ایالت ایلینوی آمریکا متولد شد و در سال ۱۹۶۲ از دانشگاه منچستر فارغ‌التحصیل شد. جیمز هالیس پیش از آن که مجدداً بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۲به عنوان یک روانکاو پیرو مکتب یونگ در انستیتو یونگ زوریخ آموزش ببیند، مدت ۲۶ سال در کالج‌ها و دانشگاه‌های متعددی به تدریس علوم انسانی پرداخت...

خرید کتاب مرداب روح

جهت خرید کتاب دیجیتال و صوتی مرداب روح می‌توانید به نرم‌افزار فراکتاب مراجعه کنید.

خرید کتاب مرداب روح

مشخصات کتاب مرداب روح در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: بنیاد فرهنگ زندگی
نویسنده: جیمز هولیس
مترجم:
فریبا مقدم
گوینده: امین تارخ
تعداد صفحه: 171
موضوع: زندگی تازه در فضاهای محزون
قالب: pdf و صوتی

 

صفحات کتاب :
171
کنگره :
BF531‭‮‬‏‫‭/ھ2م4 1395‭‮‬
دیویی :
‫‭152/4‭‬
کتابشناسی ملی :
4713728
شابک :
978-600-6268-05-6
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه مرداب روح