کتاب نشان حلال و نقش آن در اقتصاد جهانی pdf

پنجاه یادداشت

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نشان حلال و نقش آن در اقتصاد جهانی

در کتاب حاضر، پنجاه یادداشت درباره نشان حلال و نقش آن در اقتصاد جهانی از عبدالحسین فخاری می‌خوانید. اقتصاد و به ویژه تجارت مواد غذایی حلال امروز یکی از پایه‌های مهم مراودات اقتصادی کشورهای مسلمان است و امروزه حتی گردشگری حلال یکی از دغدغه‌‌های کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی شده است. صاحب نظران اقتصادی، حجم تجارت غذای حلال را سالانه دوهزار میلیارد دلار تخمین زده‌اند و مسابقه‌ای میان کشورها برای کسب سهم بیشتری از این بازار در جریان است.

توسعه اقتصاد حلال در قالب توسعه بازار مشترک اسلامی و نیز بازار جهانی از ایده‌های دیرین متفکران اسلامی بوده و هست. کسب حتی ده درصد از این بازار برای هر کشوری به معنای کسب یک بازار دویست میلیارد دلاری است به‌ویژه که تنها جمعیت دو میلیاردی مسلمانان طالبان محصولات حلال نیستند و بسیاری از غیرمسلمانان نیز محصولات حلال را به‌عنوان محصولاتی که دارای استاندارد برتر هستند انتخاب کرده و می‌کنند و روزبه‌روز بر حجم این بازار افزوده می‌شود.

عبدالحسین فخاری در کتاب نشان حلال و نقش آن در اقتصاد جهانی از موضوعات مرتبط با اقتصاد حلال صحبت کرده است. غذای حالا، استانداردهای جدید حلال، روز جهانی حلال، حالا در مبادلات مالی، حالا در فراورده‌های دارویی و غذایی و .... گسترش فرهنگ حلال ، نوآوری دراین زمینه و بسیاری مباحث جالب دیگر درباره نشان حلال را می‌توانید در این کتاب بخوانید. خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به موضوع اقتصاد اسلامی و صاحب نظران در این حوزه پیشنهاد می کنیم.

گزیده کتاب نشان حلال و نقش آن در اقتصاد جهانی

در خبرها خواندیم ریاست جمهوری در روزهای نخستین سال در سفری غیرررسمی به کیش، از "گردشگری" سخن گفتند و تأکید نمودند که جزیره کیش با رویکرد توسعه گردشگری باید به سمت گردشگری حلل برود. با گذشت پنجاه روز از این خبر نه اقتصاددانان از این دیدگاه ریاست جمهوری پرده گشایی کردند و نه مسئولان گردشگری کشور تحلیلی ارائه نمودند و به نظر می رسد که مثل همه طرح ها و مطالب جدید، پس از مدتی به فراموشی شپرده و راهی بایگانی راکد شود!

صفحات کتاب :
144
کنگره :
‏‫‬‭BP194/1‏‫‬‭‭‏‫‬‭/ف3ن5 1397
دیویی :
‏‫‬‭‬‭297/374
کتابشناسی ملی :
5468285
شابک :
978-622-99995-0-9
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه نشان حلال و نقش آن در اقتصاد جهانی