کتاب بنیان های اندیشه سیاسی شهید بهشتی pdf

در گفتمان انقلاب اسلامی

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بنیان های اندیشه سیاسی شهید بهشتی

کتاب بنیان های اندیشه سیاسی شهید بهشتی در گفتمان انقلاب اسلامی نوشته هادی ابراهیمی و سیدمحمدجواد قربی توسط انتشارات سروش منتشر شده است. در این کتاب با اندیشه های شهید مطهری و بنیان های فکری ایشان آشنا خواهید شد، زندگی و آثار او مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با مفاهیمی چون امنیت، قدرت، حکومت، عدالت، حزب و تحزب، رهبری و آزادی از نگاه شهید دکتر بهشتی آشنا خواهید شد. نظر شهید بهشتی را درباره انواع قانون، قانون اساسی و آسیب های جمهوری اسلامی خواهید دانست.

گزیده کتاب بنیان های اندیشه سیاسی شهید بهشتی

شهید بهشتی یک اندیشمند پرکار بوده که مباحث علمی وی از عمق و منطق استدلال بالایی برخوردار است و علاوه بر حوزه سیاسی، در قلمرو مباحث اقتصادی، اجتماعی، عقیدتی و احکام، فقه پزشکی، هنری، تربیتی و ... آراء و برداشت‌های نوینی دارند که بر اساس متون دینی استخراج شده اند. هدف از این برداشت ها، کمک به برطرف نمودن سؤالات، شبهات، دغدغه ها، نیازها و مشکلات جوامع انسانی است و صرفاً منحصر به زمان حال نمی باشند؛ به عنوان مثال، در حوزه پزشکی، مسائل مربوط به سقط جنین همچنان در مباحث فقه پزشکی مطرح است و یا در حوزه هنری، موسیقی و نوع تفریحات همواره مورد توجه فقیهان می‌باشند.

 به طور اخص در قلمرو اندیشه سیاسی نیز مباحثی همچون آزادی و نسبت آن با حکومت اسلامی، عدالت پایدار، حکومت مطلوب، اختیارات و شئون ولی فقیه، حقوق شهروندی، اقلیت ها و ... همچنان از داغ ترین مباحث اندیشه سیاسی متفکران مسلمان است که در مجموعه آثار شهید بهشتی موجود هستند و نظرات ایشان نسبت به خیلی از هم‌دوره‌ای‌های ایشان، از طراوت و تازگی بیشتری برخوردار است و می‌تواند همچنان مورد استفاده قرار گیرد. این تأکید ناشی از این مهم است که مبانی فکری و دستگاه اندیشگی ایشان منطبق با آموزه های اسلامی و مبانی انقلاب اسلامی ایران است.

صفحات کتاب :
258
کنگره :
DSR1660‬‬
دیویی :
955/0840452
کتابشناسی ملی :
8419378
شابک :
978-964-12-1951-4
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه بنیان های اندیشه سیاسی شهید بهشتی