امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,500
خرید چاپی
250,000
15%
ت 212,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب امیر بیان

کتاب امیر بیان اثر محمد رضا رمزی اوحدی و توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است. این تفسیر که از نوع تفسیر حدیثیِ امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) است، در یک جلد به همراه متن و ترجمه قرآن کریم که ذیل هر صفحه از قرآن‌کریم احادیث تفسیری امام علی(علیه السلام) درج شده است، برای اولین بار در جهان اسلام تنظیم و تدوین شده است. این تفسیر حدیثی برای اولین بار به شکل یک جلدی با بیش از ۱۰۰۰صفحه که در آن ۴۵۰۰ حدیث از امام علی (علیه‌السلام) و بیش از ۱۵۰۰ حدیث دیگر از بقیه امامان نیز استفاده شده (یعنی بیش از ۶۰۰۰ حدیث) که بیش از ۲۶۰۰حدیث آن احادیث تفسیری امام علی(علیه السلام) است و الباقی در زمره احادیث اعتقادی، اخلاقی، حکومت، سیاست، اجتماعی و تربیتی و... از آن حضرت می‌باشد. در این مصحف شریف در هر صفحه در ذیل آیات قرآن؛ متن احادیث تفسیری آمده تا خواننده با متنی دو سویه یعنی:

قرآن و عترت در کنار هم بهره‌مند شود. همچنین از ویژگی های بارز در تدوین این اثر منحصر به فرد استفاده از ۸۰ دوره کتاب تفسیری و بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب حدیثی و تاریخی شیعه و سنی می‌باشد. در این تفسیر به بیش از صد موضوع روز زندگی اعم از اخلاق، حکومت، جهاد و جنگ، تربیت، عرفان، سیاست، جامعه شناسی و اجتماعی، فقهی، تغذیه و بهداشت فردی و... اشاره شده است. متن این مصحف شریف به نحوی تنظیم یافته که برای عموم مردم مخصوصا قشر جوان، طلاب، حافظان قرآن‌کریم و دانشجویان و معلمین محترم کاملا قابل استفاده می‌باشد.


گزیده کتاب امیر بیان

یکی از جنبه های بی‌بدیل امام علی(ع)، مفسر قرآن کریم و قرآن ناطق بودن ایشان است. این شأن پر شمیم را احدی به غیر از امامان شیعه ندارد. البته افراد به حسب رتبه باطنی و معنوی خود، بهره‌های قرآنی متناسبی را به دست می آورند. اما جایگاه امام العارفین، امام علی(ع) در این خصوص، رتبهای خاص و استثنایی است؛ آنچنان که حضرتش می فرماید: «انا القرآن الناطق» و در سخنی دیگر فرمود: «انا کلام الله الناطق».

صفحات کتاب :
1112
کنگره :
‏‫‭BP98‏‫‭/ر83ت7 1395
دیویی :
‏‫‬‭297/179
کتابشناسی ملی :
4328650
شابک :
978-600-8200-37-6
سال نشر :
‏‫1395

کتاب های مشابه امیر بیان