امتیاز
5 / 3.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دوباره فکر کن

کتاب دوباره فکر کن نوعی متفاوت از کتاب‌های تجاری است که برای افراد مختلف از کسانی که تا به حال حتی تصور راه اندازی تجارت نداشتند تا آن هایی که از قبل تجارت موفق خود را دارند، متناسب است. برای کار آفرینان سختگیر، افراد زرنگ و فعال دنیای تجارت متناسب است و برای افرادی که حس می‌کنند برای راه اندازی، رهبری و موفقیت ساخته شده‌‌اند.

البته همچنین برای صاحبان معتدل‌تر کسب و کارهای کوچک نیز مناسب است. افرادی که شاید جزء دسته اول نباشند. اما هنوز کسب و کارشان در مرکز توجه آنان قرار دارد. افرادی که دنبال فرصتی برای کار بیشتر، هوشمندانه‌تر و ضربه زدن به رقبا هستند. کتاب دوباره فکر کن حتی برای آن‌هایی که در کارهای روزمره اشتغال دارند و دائما در رویای ساخت کسب و کار شخصی خودشان به سر می برند، متناسب است. ممکن است فقط خسته شده باشند. آنها که دوست دارند کار مورد علاقه‌شان را انجام دهند و بابت آن درآمد کسب کنند.

در نهایت، کتاب دوباره فکر کن برای همه‌ی آن‌هایی است که هیچ گاه به برپایی کسب و کار مخصوص خودشان فکر نکردند. کسانی که شاید گمان می‌کنند برش کافی را ندارند. آن‌هایی که فکر می‌کنند زمان، سرمایه و یا ایده برای موفقیت در این راه ندارند. شاید فقط از قدم گذاشتن در این مسیر هراس دارند. یا شاید فکر می‌کنند تجارت کلمه‌ای آلوده است. به هر دلیلی که باشد این کتاب برای آن ها نیز هست.

گزیده کتاب دوباره فکر کن

احتمالاً این داستان را شنیده‌اید که وقتی قورباغه در یک دیگ آب جوش انداخته شود، بلافاصله بیرون می‌پرد. اما اگر همان قورباغه را در آب ولرم بیندازید و به تدریج دما را افزایش دهید، همان‌جا خواهد مرد. زیرا این موجود فاقد قدرت تجدیدنظر درباره‌ی موقعیت است و تنها زمانی متوجه تهدید خواهد شد که دیر شده است.
اخیراً قدری تحقیق درباره‌ی این داستان متداول انجام دادم و متوجه یک مسئله شدم: حقیقت ندارد. اگر قورباغه در آب جوش انداخته شود، دچار سوختگی شدید خواهد شد، بنابراین شاید بتواند فرار کند و شاید هم نتواند. درحالیکه قورباغه‌ی دیگر در آب درحال جوش،‌‌ وضع بهتری دارد: به‌محض اینکه دمای آب آزاردهنده شود، از آن بیرون می‌پرد. این قورباغه‌ها نیستند که توان ارزیابی مجدد نداشته باشند، ما چنین مشکلی داریم. پس از شنیدن و پذیرش صحت یک داستان، به‌ندرت به خودمان زحمت می‌دهیم تا درستی آن را زیر سوال ببریم.
اکثر ما به دانش و تخصصمان افتخار می‌کنیم و خیلی دوست داریم پای باورها و عقایدمان بمانیم. در یک دنیای باثبات، چنین طرز فکری منطقی خواهد بود و ثبات عقیده‌ی ما، عواید قابل توجهی را به همراه خواهد داشت. اما مشکل اینجاست که دنیای ما به‌سرعت تغییر می‌کند و باید معادل زمانی که صرف تفکر می‌کنیم، برای بازنگری و اصلاح تفکرات‌مان هم وقت بگذاریم.

کنگره :
HD31‏‫‬‭/ف36ر2 1397
دیویی :
658
کتابشناسی ملی :
5042648
شابک :
978-600-8392-14-9
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
115

کتاب های مشابه دوباره فکر کن