کتاب دوست داشتن از عشق برتر است pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
10,000
50%
ت 5,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دوست داشتن از عشق برتر است

کتاب دوست داشتن از عشق برتر است برگزیده‌ای است از کتاب «کویر» به قلم «دکتر علی شریعتی». دکتر شریعتی تفاوت عشق و دوست‌داشتن را اینگونه بیان می‌کند: عشق یک جوشش کور است و پیوندی از سر نابینایی. اما دوست داشتن پیوندی خودآگاه و از روی بصیرت روشن و زلال. عشق بیشتر از غریزه آب می خورد و هرچه از غریزه سر زند بی‌ارزش است و دوست داشتن از روح طلوع می‌کند و تا هرجا که یک روح ارتفاع دارد، دوست داشتن نیز همگام با آن اوج می‌یابد. عشق در غالب دل‌ها، در شکل‌ها و رنگ‌های تقریباً مشابهی، متجلی می‌شود و دارای صفات و حالات و مظاهر مشترکی است، اما دوست داشتن در هر روحی جلوه‌ای خاص خویش دارد و از روح رنگ می‌گیرد و چون روح ها، برخلاف غریزه‌ها، هرکدام رنگی و ارتفاعی و بعدی و طعم و عطری ویژه‌ی خویش دارد، می‌‌توان گفت که به شماره‌ی هر روحی، دوست داشتنی هست.


گزیده کتاب دوست داشتن از عشق برتر است


عشق، در هر رنگی و سطحی، با زیبایی محسوس، در نهان یا آشکار، رابطه دارد. چنانکه شوپنهاور میگوید: «شما بیست سال بر سن معشوقتان بیفزایید، آنگاه تأثیر مستقیم آنرا بر روی احساستان مطالعه کنید»!

اما دوست داشتن چنان در روح غرق است و گیج و جذب زیبایی های روح که زیبایی های محسوس را به گونه ای دیگر می بیند. عشق طوفانی و متلاطم و بوقلمون صفت است، اما دوست داشتن آرام و استوار و پر وقار و سرشار از نجابت.

صفحات کتاب :
92
کنگره :
‏‫‭BP233/7‏‫‭/ش4ک9041 1396
دیویی :
‏‫‭297/48‬
کتابشناسی ملی :
4653416
شابک :
978-600-8392-23-1
سال نشر :
‏‫1396

کتاب های مشابه دوست داشتن از عشق برتر است