کتاب چگونه کمال گرا نباشیم

راهی جدید به سوی خودباوری، زندگی بدون ترس و رهایی از کمال گرایی

امتیاز
5 / 4.6
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
12,000
30%
ت 8,400
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
12,500
30%
ت 8,750

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب چگونه کمال گرا نباشیم از سری کتاب های استفان گایز روشی جدید را برای دستیابی به زندگی بدون ترس در اختیارتان قرار می‌دهد. این کتاب که در زمره‌ی پرفروش‌ترین آثار روانشناسی قرار دارد شما را از باورهای محدودکننده آزاد می‌کند و یاری می‌رساند تا کمال گرایی را کنار بگذارید.

معرفی کتاب چگونه کمال گرا نباشیم

کمال گرایی در زندگی مانند تله‌ای عمل می‌کند که فرد را دچار توهم برتری می‌نماید و مانع پیشرفت وی می‌شود. شاید تصور کنید بهترین بودن، ایده‌ای جاه طلبانه است و شما را به اوج می‌رساند، اما در حقیقت شرایط سقوط شما را مهیا می‌کند.
اگر ذهن خود را اسیر برتری و کمال نمایید از ترس ناتوانی در اجرای ایده، حتی قدمی هم در آن مسیر بر نمی‌دارید. از طرف دیگر، کمال گرایی دست شما را برای پیدا کردن بهانه باز می‌گذارد، بهانه‌هایی را می‌یابید تا کاری را آغاز نکنید و شکست نخورید.

دانلود کتاب صوتی چگون کمال‌گرا نباشیم

نمونه صوتی کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم با گویندگی مهدیه صنعتی در زیر آمده است و میتوانید گوش دهید.

کتاب چگونه کمالگرا نباشیم

استفان گایز (Stephen Guise) نویسنده‌ی کتاب چگونه کمال گرا نباشیم (How to Be an Imperfectionist) از راهی می‌گوید که برای کنار گذاشتن کمال گرایی رفته است و تجربیات خود را با شما در میان می‌گذارد. ماجرا از زمانی آغاز شد که هدف بزرگی مانند 50 حرکت شنای روی زمین را کنار گذاشت و هدف خود را به بخش ها و لقمه های قابل هضم تری تقسیم نمود.

استفان گایز نویسنده کتاب چگونه کمالگرا نباشیم

او ایده‌آل‌ترین شرایط را رها می‌کند؛ یعنی به جای رفتن به باشگاه، ورزش خود را در خانه و روی تخت خوابش انجام می‌دهد. به عبارتی می‌توان چنین برداشت کرد که گایز سطح توقع خود را از ایده‌آل به معمولی پایین آورد تا فعالیت‌های مورد نظر را هر روز ادامه دهد و آن را به عادت هر روزه‌ی خود تبدیل کند.
این نویسنده خرده عادت‌ها را راه حل اصلی مشکل بزرگی مانند کمال گرایی می‌داند و با استفاده از این شیوه زندگی خود را دگرگون ساخت.

متن کتاب چگونه کمال گرا نباشیم

قرار گرفتن در هر شرایطی، پوست بیرونی‌تان را در برابر حس درد و یا وحشت، ضخیم‌تر می‌کند. خانمی که به طور مرتب سخنرانی بدی ایراد می‌کند، هر بار که می‌گذرد، نسبت به دفعه اول، حس بد کمتری به او دست می‌دهد.
آری، ذهن ما تا این حد عجیب است. طبق گفته یک روان‌شناس ، «با گذر زمان شیرینی لذت‌های مداوم، بی‌مزه می‌شود و سختی‌های مداوم نیز، تلخی‌شان را از دست می‌دهند.»

اگر اجازه بدهید که هر مشکلی شما را از کاری باز بدارد، خود را از یک زندگی پرمعنا، محروم کرده‌اید، اما اگر تا جایی که توان دارید، برای رسیدن به هر آنچه که می‌خواهید، تلاش کنید، همه مشکلات را حل خواهید کرد. آزمون و خطا، راهی ‌است به سوی پیشرفت! این روش آزمون خود را پس داده است.
اگر کسی برای انجام کارهایش، با شک و تردید خود کلنجار می‌رود، چه مهارتی را باید در خود تقویت کند که مستقیماً بتواند از آن کمک بگیرد؟ پیش‌تر، به این پرداختیم که چگونه کسانی که کارهایشان را به تأخیر می‌اندازند، به سختی می‌توانند از مرحله تأمل بیرون آیند. زیرا نه تنها در مورد ایده‌شان تردید دارند، بلکه از این جهت نیز تردید دارند که آیا ایده‌ای که در سر دارند، بهترین ایده است یا نه؟ یک درمان عمل‌گرایانه برای این مشکل وجود دارد و آن سرعت است.

استفان گایز نویسنده کتاب چگونه کمال گرا نباشیم معتقد است بالا بردن سرعت، یکی از مهارت‌های انسانی است که آن را دست کم می‌گیریم. مانند هر مهارت دیگری، می‌توان تا نقطه‌ای آن را تمرین کرد و گسترش داد که پرونده تمام تردیدهای جزئی‌تان را در مورد کارهای مهمی که می‌توانند زندگی‌تان را بهبود ببخشند، به سرعت ببندید. بیایید ببینیم که چگونه می‌توان تصمیمات سریع‌تری گرفت.

کتاب چگونه کمالگرا نباشیم

همچنین در بخشی دیگر:

«اگر همه چیز را در حد کمال می خواهی، هرگز راضی نخواهی شد.» لئو تولستوی

کمال گرایی مانند بستنی است، می توان انواع طعم های خاصش را داشت اما مواد اصلی تمام بستنی ها شیر و شکر است

کمال گرایان امتیاز و یا پیشرفت کم را نمی پذیرند آنها فقط در پی بردی بزرگ، قطعی و در حد کمال هستند. هدفی در اندازه بزرگ با مرزی مشخص بین شکست و موقعیت، همه گیر شده است. کمال گرایی یک نهایت است. پس به نظر نمی رسد چیزی بسیار «عادی» در حیطه کمال گرایی قرار بگیرد. خب، در چنین شرایطی، حد نهایت هر چیز در نظر فرد حد معمول (وکف) تلقی می شود.

دو مورد از ریشه های کمال گرایی

نا امنی: آن ها که در خود احساس امنیت می کنند کمتر دچار مشکل کمال گرایی می شوند زیرا از توان مثبت اندیشی خاصی برخوردارند که قبل از تمرکز کردن بر جنبه های منفی، خصوصیات مثبت خود را می بینند.

خود کم بینی: طبق تعریفی که در فرهنگ لغت گوگل آمده است، خود کم بینی احساس غیرواقعی مورد پذیرش عموم قرار نگرفتن است که در نتیجه ضعفی واقعی و یا فرضی در شخص به وجود می آید.

خلاصه کتاب چگونه کمال گرا نباشیم

کتاب چگونه کمال گرا نباشیم کتابی خودآموز در زمینه رشد فردی و تغییر عادت‌های رفتاری است.
بسیاری از ما عادت داریم که، برای مثال، تنها زمانی کاری را شروع کنیم که همه چیز کاملاً آماده باشد. این طرز فکر به کمال‌گرایی معروف است. استفان گایز، نویسنده کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم، توضیح می‌دهد که چطور این طرز فکر می‌تواند موجب شکست افراد در زندگی شده و در بلندمدت آثار مخربی بر جسم و ذهن آن‌ها بگذارد.

همه ما می‌‌خواهیم تا جایی که امکان دارد نسبت به اتفاقات اطراف خود خوشبین باشیم یا با اعتمادبه‌نفس بالا، اهداف خود را دنبال کنیم اما کمال‌گرایی، که ریشه در انتظارات نامعقول ما دارد، جلوی راه ما را می‌گیرد. استفان گایز راهکارهایی را توصیه می‌کند که برای تغییر عادت‌های رفتاری شما بسیار کاربردی هستند. با خواندن کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم یاد می‌گیرید چطور انتظارات خود را تغییر داده و به فردی ناکمال‌گرا تبدیل شوید.

چگونه کمال گرا نباشیم مجتبی شکوری

بهترین ترجمه کتاب چگونه کمال گرا نباشیم

یکی از بهترین ترجمه‌های کتاب توسط نرگس محمدی از نشر شمشاد انجام شده، این کتاب حقیقتا ارزش خواندن دارد و یکی از بهترین کتاب‌ها در حوزه درمان کمالگرایی میباشد.
با این کتاب خیلی خوب میتوانید عادت کمالگرایی را درک کنید و متوجه میشویم کمال‌گرایی چطور باعث تخریب ما و عزت نفس‌مان میشود و نه پیشرفت ما.
همچنین از طرفی تمرینات بسیار خوب و عملی برای افزایش اعتماد به نفس و رفع کمالگرایی به ما ارائه داده می‌شود.
در واقع معمولی بودن به معنای پیشرفت نکردن و بهتر نشدن نیست بلکه به این معناست که برای پیشرفت نیاز نیست همه چیز عالی و کامل باشد و با این کتاب این مهم را درک خواهید کرد.

کتاب چگونه کمال گرا نباشیم صوتی

صوتی این کتاب در حال حاضر در فراکتاب ارائه شده است و شما با نصب کتابخوان فراکتاب قادر به دانلود آن هستید.

قیمت کتاب چگونه کمال گرا نباشیم

قیمت کتاب دیجیتال چگونه کمال گرا نباشیم در آذر ماه 1401، 12,500 تومان و قیمت کتاب صوتی 12,000 تومان می‌باشد که میتوانید از فروشگاه فراکتاب تهیه بفرمایید

چگونه کمال گرا نباشیم انگلیسی

نام اصلی کتاب در زبان انگلیسی و در واقع نام زبان اصلی کتاب چگونه کمال گرا نباشیم،  "How To Be An Imperfectionist" که به معنی "چگونه یک ناکامل گرا باشیم" است.

دانلود رایگان چگونه کمال گرا نباشیم

کتاب چگونه کمال گرا نباشیم به صورت رایگان موجود نمی باشد زیرا ناشر این کتاب را به صورت رایگان عرضه نکرده است، بسیار مراقب کلاهبرداران سایبری باشید.

کتاب چگونه کمال گرا نباشیم pdf رایگان

pdf کتاب چگونه کمال گرا نباشیم به صورت رایگان موجود نمی باشد زیرا ناشر این کتاب را به صورت رایگان عرضه نکرده است.

دانلود رایگان کتاب صوتی چگونه کمال گرا نباشیم

کتاب صوتی چگونه کمال گرا نباشیم به صورت رایگان موجود نمی باشد زیرا ناشر صوتی این کتاب را به صورت رایگان عرضه نکرده است.

دانلود پی دی اف (pdf) کتاب چگونه کمال گرا نباشیم

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان کتاب چگونه کمال گرا نباشیم pdf فراهم شده است و شما می توانید این اثر را تهیه کنید.

کتاب صوتی چگونه کمال گرا نباشیم

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود کتاب صوتی چگونه کمال گرا نباشیم  فراهم شده است و شما می توانید این اثر را تهیه کنید. 

مشخصات
نشر: شمشاد
نویسنده: استفان گایز
سال انتشار: 1398
تعداد صفحه: 244
موضوع: اثرات منفی کمال گرایی و رفع کمال گرایی
قالب: صوتی و EPUB
گوینده: مهدیه صنعتی
مترجم: نرگس محمدی
صفحات کتاب :
244
کنگره :
‏‫RC569/5‭‬ ‭/و2‏‫‭گ2 1398
دیویی :
‏‫‭616/86‬
کتابشناسی ملی :
5540516
شابک :
978-600-8392-70-5
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه چگونه کمال گرا نباشیم