امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
نظر شما چیست؟

 معرفی کتاب مرهم زخم

کتاب مرهم زخم زندگی‌نامه‌ی سردارشهید محمدحسین مردی ممقانی، فرمانده‌ی واحد بهداری لشکر۲۷ محمدرسول الله(ص) است. این کتاب اولین کتاب از مجموعه واحد بهداری مجموعه بیستی وهفتی‌ها است که به کوشش مجید محمدولی و بازبینی و ویرایش جواد کلاته‌عربی با ۱۴۶ صفحه توسط نشر۲۷ بعثت چاپ و منتشر شده است. نثر روان و جذاب کتاب مرهم زخم خواننده را تشویق به ادامه‌ی مطالعه‌ی آن می‌کند و پایان بخش آن نیز مزین به عکس‌های رنگی شهید از کودکی تا زمان شهادت شده است.

 گزیده کتاب مرهم زخم

صدای نزدیک شدن یک موتور توجه‌ ام را جلب کرد. برگشتم. دیدم یک نفر با سرعت به سمت ما حرکت می کند. درست از روی دیواره‌ی کنار رودخانه. به ما که رسید، دستش را بلند کرد و تکان داد. ممقانی بود. با همان لهجه‌ی آذری سلام و علیکی کرد و داد زد «خسته نباشید...» ما هم برایش دست تکان دادیم. کمی که دور شد، ناگهان گلوله‌ی توپی پشت سرش به زمین خورد. روی دیواره به سمتش دویدم. گرد و خاک که نشست، دیدم بی اعتنا به انفجار گلوله، هنوز می‌رود. 

از شجاعتش خوشم آمد و از اینکه سالم بود، خوشحال شدم. داشتم نگاهش می کردم که یک گلوله‌ی خمپاره درست در کنار موتورش به زمین خورد و منفجر شد. دوباره به سمتش دویدم. موتورش به گوشه‌ای پرتاب شد؛ خودش هم داخل رودخانه افتاد. داشت از سینه‌اش خون فوران می‌زد. وقتی به او رسیدم، شهید شده بود. دستی روی صورتش کشیدم. صدا زدم «حاجی... حاجی... » جواب نداد. راحت خوابیده بود.


شابک :
9786007472071
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
146
کنگره :
DSR1626 /م48‏‫‭م3 1393
دیویی :
955/0843092‬
کتابشناسی ملی :
3523124

کتاب های مشابه مرهم زخم