نظر شما چیست؟

معرفی کتاب 22 قانون تغییر ناپذیر برند

کتاب 22 قانون تغییر ناپذیر برند The 22 Immutable Laws of Branding نوشته‌ی ال ریس و لورا ریس در سال 2002 منتشر شد. این کتاب درباره‌ی اصول و قواعد برندسازی و جایگاه سازی نام یک شرکت یا کسب‌وکار است. ال ریس و لورا ریس، نویسندگان کتاب 22 قانون تغییر ناپذیر برند، پدر و دختری شناخته‌  شده در عرصه بازاریابی و برندینگ هستند. آن‌ها به‌دلیل تخصص‌شان در این حوزه به شرکت‌های بزرگی مشاوره می‌دهند. همچنین هر دوی آن‌ها، هم به‌تنهایی کتاب تالیف کرده‌اند و هم باهم و براساس تجربیات و تخصص‌شان کتاب نوشته‌اند. 

درباره نویسندگان کتاب 22 قانون تغییر ناپذیر برند

اَل ریس، یکی از شناخته‌شده‌ترین استراتژیست‌های برندیگ است. او با انتشار مقاله‌هایی با موضوع جایگاه برندسازی به شهرت رسید. ال ریس که قبلا با همکاری جک تروت کتاب می‌نوشت، حالا با دخترش کتاب‌هایی در حوزه کسب‌وکار و تخصص‌شان می‌نویسند.

لورا ریس، دختر ال ریس نیز قدم در راه پدر گذاشته است و به‌عنوان استراتژیست برندیگ و نویسنده کتاب‌های پرفروشی شناخته می‌شود. نویسنده جز کتاب ۲۲ قانون تغییرناپذیر برند که همراه پدرش نوشته، کتاب دیگری با عنوان چکش بصری نیز دارد که در ایران ترجمه شده و در دسترس علاقه‌مندان است. لورا ریس با شریک تجاری‌اش به شرکت‌های زیادی در حوزه برند مشورت می‌دهد. آموزش اصول و قوانین برندسازی نیز از دیگر فعالیت‌های او در این زمینه است.

گزیده کتاب 22 قانون تغییر ناپذیر برند

بازاریابی به مفهوم معرفی و تثبیت نام تجاری کالاست. تار و پود این دو مفهوم آن‌چنان به همدیگر بافته شده است که جداسازی آن‌ها امکان‌پذیر نیست. همچنین بازاریابی به مفهوم تمام اعمالی است که شرکتی در دادوستد خود به‌کار می‌گیرد. بازرایابی هدف نهایی یک شرکت است. به همین دلیل، همه افرادی که در یک شرکت کار می‌کنند، باید نگران جریان بازاریابی، به‌ویژه تثبیت نام تجاری کالای خود باشند.

از نکات مورد توجه کتاب، معرفی و بررسی قانون‌های تثبیت نام برند، از طریق بیان تجربیات شرکت‌های مهم و نام‌آشنا در حوزه بازاریابی است. مثلا نویسندگان در فصل دوم با موضوع قانون اختصار بیان می‌کنند: «زمانی که نام تجاری محصول خود را محدود و مختصر می‌کنید و از توسعه و گسترش آن اجتناب می‌ورزید، وقایع خوشی رخ می‌دهد.» در ادامه برای فهم موضوع و درک درستی از این قانون، قهوه استارباکس را به‌عنوان مصداق معرفی می‌کنند که در کسب‌وکار خود فقط روی فروش قهوه تمرکز دارد.

در اصل، هر قانون در کنار یک نام تجاری معرفی می‌شود تا مخاطب به‌راحتی بتواند کاربرد قانون را در حوزه کسب‌وکار ببیند. مثلا برای قانون اعتبار، فعالیت کوکاکولا یا برای قانون یکتایی، شرکت ولوو و فعالیت‌های آن‌ها بررسی و معرفی شده‌اند. این کتاب ۲۲ فصل دارد و محتوای هر فصل بر همین اساس معرفی قانون و بررسی شرکت مورد نظر ارائه می‌شود.

صفحات کتاب :
188
کنگره :
HD69‭‭‬ /ک2‏‫‬‭ر9 1394
دیویی :
658/827
کتابشناسی ملی :
2548866
شابک :
978-964-94206-1-5‮‬
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه 22 قانون تغییر ناپذیر برند