نظر شما چیست؟

معرفی کتاب در جست و جوی امر قدسی

رامین جهانبگلو به عنوان یک استاد فلسفه حاصل گفت‌وگوی خود با سید حسین نصر را در کتاب صوتی در جست و جوی امر قدسی جمع‌آوری کرده و نظرات و جهان‌بینی این اندیشمند بزرگ را بازتاب داده است. همچنین در بخشی از این اثر با جزئیات زندگی شخصی این اسلام‌شناس و فیلسوف آشنا خواهید شد.

سید حسین نصر را باید جهانی‌ترین اندیشمند مسلمان دنیای معاصر دانست که آثار او به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه می‌شود. او استاد کرسی اسلام‌شناسی دانشگاه جرج واشینگتن و دانشگاه تمپل است. همچنین بزرگ‌ترین دستاورد زندگی‌ خودش را کمک به تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان می‌داند. کتاب صوتی در جست و جوی امر قدسی که حاصل گفت‌وگوی طولانی و مفصل این فیلسوف و اندیشمند برجسته معاصر با رامین جهانبگلو است، درک درستی از آرا و نظرات او و همچنین جزئیات زندگی شخصی‌اش به علاقه‌مندان می‌دهد.

درباره کتاب در جست‌وجوی امر قدسی

کتاب در جست و جوی امر قدسی از لحاظ موضوعی دو بخش دارد. بخش اول، دربردارنده دیدگاه‌های فلسفی و عقیدتی دکتر سیدحسین نصر است که در آن، دیدگاه‎‌های او درباره مسائلی مانند سنت، تجدد، امر قدسی، تصوف، عرفان، فلسفه اسلامی و... شرح داده شده است. بخش دیگر کتاب به مسائلی مانند وضعیت خانوادگی، ارتباط با شخصیت‌های علمی، مذهبی و سیاسی، مراحل تحصیلی و دانشگاهی، مسئولیت‌های فرهنگی و سیاسی، اظهارنظر راجع به شخصیت‌ها و اتفاقات مهم و مختلف اختصاص دارد.

درباره سید حسین نصر

سید حسین نصر فرزند سید ولی‌الله نصر و نتیجه شیخ فضل‌الله نوری است. وی فیلسوف و متأله سنت‌گرای ایرانی و استاد علوم اسلامی در دانشگاه جرج واشینگتن ایالات متحده آمریکا است که مقالات و کتب دانشگاهی بسیاری نوشته است. او در تهران زاده شد و در نوجوانی برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت. نصر با تألیف آثار و سخنرانی در محافل علمی غرب در معرفی فلسفه و حکمت ایرانی-اسلامی و آیین تشیع به غرب، بسیار تأثیر گذار بود و کتاب استادش علامه طباطبایی به نام شیعه در اسلام را به زبان انگلیسی ترجمه کرد و به‌ویژه برای معرفی ملاصدرا به‌ جامعه غرب بسیار کوشید. نصر در محافل دانشگاهی آمریکا، فیلسوفی سنت‌گرا و مفسر و مدافع برجسته «حکمت جاویدان» شناخته می‌شود. بخش عمده آثار و مطالعات عقلانی او در آمریکا به این حوزه و نیز به موضوعات ادیان تطبیقی، فلسفه و گفتگوی ادیان مربوط می‌شود.


صفحات کتاب :
443
کنگره :
BBR1486‭‮‬‏‫‬‭/د4 1385
دیویی :
189/1‭‮‬
کتابشناسی ملی :
م‌85-374
شابک :
964-312-848-2
سال نشر :
1385

کتاب های مشابه در جست و جوی امر قدسی