امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سرآغاز خلقت

کتاب سرآغاز خلقت تهیه شده توسط اداره تولیدات فرهنگی ایت که توسط انتشارات زائر رضوی منتشر شده است. انسان، گوهر آفرینش و شب‌چراغ شبستان آن است. به انسان، جهان، زیبا، بامعنی، پرجلوه و رخشان است. همة آفریده‌های آفریدگار از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین آن ها، آن‌گاه جلوه‌گری آغازیدند، نمود یافتند و رخ نمودند که ذات‌ حضرت باری، انسان، این حامل اسمای خود را آفرید و بر تارک این جهان شکوفاند.

انسانِ از گِل آفریده‌شده، به انقلاب نفخِ روحِ الهی اوج گرفت، شرافت و کرامت یافت و مسجود ملائک گردید. سخن متقن و فصل‌الخطاب درباره‌ی چنین موجودی، شایستة خالق اوست و قرآن- تنها کتاب خالی از تحریف حاوی وحی الهی- دربردارندة دانش‌ها و بینش‌های وحیانی دربارة این گل سرسبد آفرینش است.

ازجمله مطالبی که قرآن، پیرامون انسان بیان می‌دارد آموزه‌های این کتاب مقدس درباب آغاز خلقت اوست؛ آگاهی‌هایی که حلال مسائل و پاسخ‌گوی شبهات دربارة چگونگی طلوع خورشید وجودی اوست. در رهیافت پیش روی شما فرهیختة گرامی که شامل سه مقاله حول محور آغاز خلقت آدمی و شبهات پیرامون آن‌هاست به‌ترتیب:

1. تکثیر نسل بشر؛چگونگی ازدواج فرزندان آدم

2. عالم ذر

3. فرضیه داروین

مورد بحث و فحص قرار گرفته‌است. امید است مورد استفاده و امعان نظر قرار گیرد.

گزیده کتاب سرآغاز خلقت

یکی از مشهورترین شبهه هایی که در بین پرسش گران رشته های گوناگون علوم تجربی و علوم اجتماعی مطرح می شود، موضوع چگونگی پیدایش انسان و پرسش هایی پیرامون تحلیل های داروینیستی است؛ لذا براساس این تحلیل ها، زنجیرۀ وراثتی انسان کنونی به میمون نماهایی می رسد که پیش از دوران چهارم زمین شناسی می زیسته اند و می گویند که نخستین جوامع انسانی جامعه هایی اشتراکی (کمونی) بوده است و اهمیت پذیرش و رد این شبهه در این است که براساس آموزه های ادیان توحیدی، نسل انسان های کنونی را به یک زوج انسانی به نام حضرت آدم و حوا(علیهماالسلام) می رساند که از بهشت به زمین هبوط کردند و براساس آنچه که به صراحت در قرآن کریم آمده، دانش هایی دربارۀ حقایق جهان به حضرت آدم(علیه السلام) داده شد.
کنگره :
‏‫‬‭BP232/4‏‫‭‏‫‬‭/ر9 1396
دیویی :
‏‫‬‭297/466
کتابشناسی ملی :
4721245
شابک :
978-964-02-2674-2
سال نشر :
‏‫1396
صفحات کتاب :
124

کتاب های مشابه سرآغاز خلقت