کتاب رویای صعود pdf

زندگینامه ی شهید محمد مولایی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رویای صعود

کتاب رویای صعود نوشته علیرضا محمدی زندگینامه‌ی شهید محمد مولایی می باشد. شهید مولائی یکی از نمونه‌های بارز جوانان انقلاب بود که در لحظه شهادت تنها 24 سال سن داشت. وی که در سال 65 در دزفول متولد شد، زندگی ساده‌ای در کنار پدر و مادر خود برپا کرده بود و در سن کم ازدواج کرد و به دور از تجملات زندگی ساده‌ای داشت.

شهید مولائی شخصیت محجوبی داشت. شهید مولائی در فتنه سال 88 حاضر بود و با انگیزه بالا و شجاعت بسیار حضوری موثر داشت. او از شهیدانی بود که از لحظه شهادت خود خبر داشت. در دو ماه قبل از شهادتش در خواب دیده بود که در اثر پریدن از ارتفاع چترش باز نشد و به شهادت رسید.

او در نیمه‌شب قبل از پرش، غسل شهادت کرد و وصیت‌نامه خود را نوشت. دوستانش تعریف می‌کردند همان روزهای قبل از شهادت سوره‌های قرآن را با صدای عبدالباسط گوش می‌داد و به آنها سفارش کرد که در مراسم شهادتش آن سوره‌ها را پخش کنند. او ارادت ویژه‌ای به ائمه اطهار(ع) مخصوصا امام علی(ع) داشت و در وصیت‌نامه خود آورده بود که روی سنگ قبرش عدد 110 را به نیت امام علی(ع) حک کنند. رویای صعود توسط نشر بیست و هفت بعثت به چاپ رسیده است.

گزیده کتاب رویای صعود

در حیاط ساکت و مهتابی مسجد امام حسن مجتبی (ع) خبری از غوغای درونی محمد نیست . زیارتگاه پنج شهید گمنام در صحن بیرونی مسجد مثل نگینی می ماند که با موزاییک های سرخ و زرد کف حیاط احاطه شده اند و در هارمونی آجر سه سانتی های دیوار مسجد و ستون های زیارتگاه ترکیب زیبایی را خلق کرده اند.از شهریور ۱۳۸۳ که پنج شهید گمنام زیر گنبد فیروزه ای گلزار آرمیده اند این جا پاتوق محمد و دوستانش شده و بی قراری هایشان را در قرارگاه شهدا تسکین می دهند...

صفحات کتاب :
120
کنگره :
‏‫DSR1626‭‬‭ /م84‏‫‬‮‭م3 1395
دیویی :
‏‫‬‭955/0843092
کتابشناسی ملی :
4472444
شابک :
978-600-7472-47-7
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه رویای صعود