کتاب رسانه و سبک زندگی pdf

مجموعه مقالاتی پیرامون سینما، تلویزیون و سبک زندگی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رسانه و سبک زندگی

کتاب رسانه و سبک زندگی، مجموعه بیست مقاله یا گفتگوی فرهنگی مهندس عباس معلمی است که از نیمه دوم دهه هفتاد تاکنون در نشریات و سایت های گوناگون منتشر شده است. وجه مشترک این مطالب سبک زندگی و رسانه است و بعضی از ابعاد این دو را بررسی می کند.

اساساً تصور وجود سبک‌های زندگی بدون رسانه‌های جمعی غیرممکن است. از نظر گیدنز رسانه‌ها نقش مهمی در تبلیغ سبک‌های زندگی مختلف دارند. سبک‌های زندگی، با توجه به محبوبیت و قدرت اجتماعی خویش، از رسانه‌های گوناگون برای اشاعه‌ی خود استفاده می‌کنند و شکل‌دهنده‌ی محتوا و فرم برنامه‌ها هستند. سبک زندگی یا همان متعلقات، دانش ها و آداب و رسوم اجتماعی، خانوادگی و فردی، مهم ترین محل بروز یک فرهنگ است و رسانه ها و به ویژه رسانه ملی تأثیرگذارترین ابزار تثبیت یا تغییر فرهنگ به حساب می آیند.

گزیده کتاب رسانه و سبک زندگی

امروزه رادیو و تلویزیون یکی از مهمترین وسایل تفریحی به شمار می روند و گستره قابل توجهی از مخاطبان بیشتر به این ویژگی آن علاقه نشان می دهند. رسانه ملی باید از این منظر در تهیه برنامه های تفریحی سرگر م کننده به نکات زیر توجه کند. بدیهی است بعضی از این نکات احتیاج به استدلال و شرح و بسط دارد که به لحاظ اختصار در کوتاهترین شکل تقدیم می شود.

1. صداوسیما نقش الگویی و فرهنگسازی بی نظیری دارد که مسئولیت برنامه ریزان و برنامه سازان آن را در برنامه سازی دوچندان می کند؛ لذا نبایدپرکردن آنتن موجب کم دقتی و سهل انگاری شود.

2. هر چند باید برای امروز رسانه ضابطه و الگو داشت و نمی توان تصمیم امروز را منوط به تحقیق فردا کرد؛ اما نباید از تحقیقات عمیق در زمینه هنر، ارتباطات، مخاطب شناسی و ... هم غافل شد. بهتر است یکی از مراکز تحقیقاتی سازمان پاسخ به سؤالات زیربنایی رسانه را وجه همت اصلی خود قرار دهد. شاید مرکز پژوهش های اسلامی بهترین گزینه باشد.

3. جذب مخاطب با استفاده از جذابیت های جنسی، خشونت، دلهره، هیجانات کاذب و موسیقی های پاپ آنچنانی گام زدن در همان راهی است که غرب طی کرده است و به همان نتایج منتهی خواهد شد.

صفحات کتاب :
324
کنگره :
HE8700/66‭‬
دیویی :
302/23450955
کتابشناسی ملی :
6200833
شابک :
978-964-121719-0
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه رسانه و سبک زندگی