امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رفتار شناسی امام رضا (ع) و فرقه‌های درون شیعی

کتاب رفتار شناسی امام رضا (ع) و فرقه های درون شیعی، با بهره‌گیری از 105 منبع مهم و معتبر تاریخی، شیعی و اهل‌سنت نگارش شده است و نویسنده سعی کرده شیوه‌های برخورد امام رضا(ع) را با فرقه‌های مختلف شیعی مورد تحلیل و بررسی قرار دهد. مطالعه این کتاب می‌تواند به لایه‌های مختلف جریانات انحرافی زمان امام رضا نفوذ کرده و آنها را به خوانندگان بشناساند، کاری که تا کنون به صورت مجموعی و در این سطح، کمتر انجام گرفته است. و از این رو مطالعه آن می‌تواند در روشنگری به ویژه برای نسل جوان و دانشجو مفید باشد. چنانکه به خوبی می‌تواند عرصه‌ای از مظلومیت امام به ویژه در مقابل گروه‌های درونی را عرضه کند.

گزیده کتاب رفتار شناسی امام رضا (ع) و فرقه‌های درون شیعی

هارون، پنجمین خلیفه عباسی بود که در سن 21 یا 22 سالگی به حکومت رسید. علاقه او به جنگ چنان بود که درباره او گفته شده است که رشید جنگ را دوست می‌داشت و عادت داشت یک سال به حج و یک سال به جنگ برود. او زره‌ی بر تن می‌کرد که بر پشت آن کلمه‌ی حاج و بر جلوی آن کلمه‌ی غازی نوشته شده بود. دوران وی شاهد ناآرامی‌هایی در نقاط مختلف حکومتی بود. از جمله در دوران وی، قیام دو برادر علوی به نام های یحیی و ادریس، فرزندان عبدالله بن حسن رخ داد که یحیی در مشرق و برادرش ادریس در سرزمین مغرب قیام کرد.

هارون توانست یحیی را فریفته و با وعده امان، او را به بغداد کشانیده و به قتل برساند، اما ادریس بن عبدالله که به شمال آفریقا و سرزمین مغرب گریخته بود، توانست در آنجا با کمک قبایل بربر در مقابل حکومت هارون ایستادگی کند و هرچند هارون با خدعه توانست وی را نیز با سم به قتل برساند، اما با کمک غلام وفادار ادریس یعنی راشد، فرزند ادریس که در زمان قتل پدرش هنوز متولد نشده بود و پس از تولد، او را به نام پدرش، ادریس نامیدند، پس از رسیدن به حد حکومت و سلطنت جانشین پدر شد و حکومت بربر را به دست آورد ...

سال نشر :
1391
صفحات کتاب :
92
کنگره :
ص7ر7/BP 239
دیویی :
‏‫‬‭‬‭297/53
کتابشناسی ملی :
2753683
شابک :
‏‫978-600-6543-03-1‭‬‬

کتاب های مشابه رفتار شناسی امام رضا (ع) و فرقه های درون شیعی