امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جلوه وصال

کتاب جلوه وصال نوشته یعقوب علی برجی است که توسط انتشارات زائر رضوی منتشر شده است.  این کتاب به نماز در سیره و کلام امام رضا علیه‌السلام می پردازد. نماز، حضور در ضیافت معنوی و پر رمز و راز الهی است. نماز سکوی پرواز به سوی حق و برترین وسیله تقرّب به خدا و نزدیک ترین حالات بنده نسبت به پروردگار جهانیان است.

نماز ستون دین، محبوب ترین اعمال بندگان در محضر الهی، معراج مؤمنان، نور الهی، زینت اسلام و چراغ قلب مؤمنان است. نماز کوثری همیشه جاری برای شست وشو و طهارت روح، دژ محکم در برابر حملات شیطان است و انسان را از پلیدی ها، منکرات و گناهان باز می دارد، آتش گناهان را خاموش، غم ها و غصه ها را برطرف می سازد.

گزیده کتاب جلوه وصال

 درِ خانه ی محبوب، اگرچه همیشه به روی بندگان و محبّانش باز است اما محبوب مهربان هستی، اوقاتی از شبانه روز را برای نیایش و خلوت بندگانش اختصاص داده و از بندگانش برای حضور در ضیافت باشکوه نیایش، دعوت رسمی به عمل آورده است. در این اوقات درهای بیکران رحمتش را به روی بندگانش باز کرده و نیایش و نماز را برترین وسیله تقرب بندگانش قرار داده است.

عاشقان کوی دوست و سالکان طریق کمال در انتظار رسیدن آن اوقات نورانی لحظه شماری می کنند و به هنگام فرا رسیدن آن اوقات شریف لبیک به دعوت محبوب را بر هر کاری مقدم می دارند. اهتمام به نماز اول وقت در سیره ی امام سالکان کوی دوست جلوه چشم گیری دارد، پیروان آن حضرت سیره ی امام خویش را نصب العین قرار می دهند و به پیروی از امامشان فرصت نماز اول وقت را هرگز از دست نمی دهند. اینک چند نمونه از سیره ی آن حضرت در توجه و اهتمام به نماز اول وقت را با هم مرور می کنیم.

صفحات کتاب :
110
کنگره :
‏‫‭‬‭‬‭‬‭BP47/35‏‫‭‬‭‬‭/ع83ج8 1389
دیویی :
‏‫‭‬‭‭297/957
کتابشناسی ملی :
‫2500140
شابک :
‏‫‭ 978-964-2784-25-7‬‬
سال نشر :
‏‫‏‏1389

کتاب های مشابه جلوه وصال