امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب شهید مصطفی احمدی روشن، یادگاران 22 در واقع زندگی نامه شهید احمدی روشن به شیوه بیان خاطرات می باشد و توسط مرتضی قاضی به نگارش درآمده و انتشارات روایت فتح آن را چاپ کرده است.

معرفی کتاب شهید مصطفی احمدی روشن

کتاب مصطفی احمدی ‌روشن، جلد بیست و دوم از مجموعه یادگاران و نوشته مرتضی قاضی است که در انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است. انتشارات روایت فتح که در زمینه چاپ کتاب ‌های دفاع مقدس، خاطرات شهدا و ادبیات پایداری فعالیت ‌های گسترده‌ای دارد، از زیرمجموعه‌ های بنیاد فرهنگی روایت فتح است.
بنیاد فرهنگی روایت فتح متولی جشنواره‌ های بین‌ المللی فیلم مقاومت، جشنواره تئاتر مقاومت، جشنواره هنر مقاومت است و در حوزه‌ های تئاتر و هنرهای نمایشی، مستند، سینما، هنرهای تجسمی، ادبیات و رسانه فعالیت دارد. کتاب مصطفی احمدی ‌روشن، روایاتی از زندگی و رشادت ‌های این شهید بزرگ است.

خلاصه کتاب شهید مصطفی احمدی روشن

این کتاب به نوعی خلاصه زندگینامه شهید احمدی روشن نیز می باشد.
یادگاران عنوان کتاب هایی اسـت که بنا دارد تصویرهایی از سـال های جنگ را در قالب خاطره های بازنویسی شـده، برای آن ها که آن سال ها را ندیده اند، نشان بدهد. این مجموعه راهی است بر سر زمینی نسبتا بکر میان تاریخ و ادبیات، میان واقعه ها و بازگفته ها، خواندنشان تنها یادآوری است، یادآوری این نکته که آن مردها بوده انـد و آن واقعه ها رخ داده اند؛ نه در سـال ها و جاهای دور، در همین نزدیکی.
مصطفی هنوز پسربچه بود که جنگ تمام شد، اما عشق مردان جنگ ردی در زندگی اش گذاشت سرخ؛ از جنس پایداری. غیر از این ها، مصطفی یک جوان امروزی بود: در دانشـگاه شریف درس خواند، زن و بچه و زندگی اش را دوست داشت، خوش تیپ می گشت، ماشـین خوب سوار می شـد و اهل سـرعت و هیجان بود. بعد از دانشگاه برای کار رفت سازمان انرژی اتمی. از پست کارشـناس شـروع کرد و وقتی که شـهید شـد، معاون بازرگانی سایت نطنز بود.
این ها همۀ سرفصل های زندگی مصطفی است، اما این کتاب صد تصویر ساده است از جوانی که شهادت را جدی گرفته بود.

برشی از متن کتاب شهید مصطفی احمدی روشن

چند روز بـود که آقای رضایی نـژاد را ترور کـرده بودند. صبح که مصطفی آمد بـرود، دل توی دلم نبود. گفتـم: «خودت می دونی ما غیر از تو کسی رو نداریم.»
گفت: «این حرف رو نزن آبجی.»
گفتم: «بیا بیرون از این کار.»
گفت: «کسی با من کاری نداره، ترسـو مُرد. من نمی ترسم شما هم نترسید.»
فرمان را محکم گرفته بود و داد میزد «یا ابالفضل».
دست فرمانش حرف نداشت، اما آن روز ماشین لاستیک ترکاند و چپ کـرد. خدا رحـم کـرد چیزیمان نشـد. علی رضـا را باردار بودم. رفتیم دکتـر. معاینه کـه کردند، گفتند صـدای قلب بچه نمی آید. انگار دنیا روی سرمان خراب شد. مصطفـی یکـی از معصومین را خـواب دیده بـود که نـوزادی را می دهند دستش که روی قنداقش نوشته «علی اصغر احمدی روشـن». همان جا نـذر کرد کـه اگر بچه سـالم ماند، اسـمش را بگذارد علی اصغر. خدا کمک کرد و بچه سالم به دنیا آمد. چون اسـمش مثل یکـی از بچه هـای فامیل بـود، علی رضـا صدایش کردیم.
...
خواستگاری که آمد، نه سربازی رفته بود، نه کار داشت. خانواده ام قبول نکردند. گفتند: «سربازیت را که رفتی و کار پیدا کردی، بیا حرف بزنیم.»
دو سال طول کشید. آن قدر رفت و آمد و با پدر و مادرم صحبت کرد تا راضی شان کرد. کمی بعد از ازدواج، با قانون قد و وزن معاف شد؛ بس که لاغر بود و قدبلند. توی سازمان انرژی اتمی هم مشغول شد. مهریه را خانواده ها گذاشتند؛ پانصد تا سکه. ولی قرار بین من و مصطفی چهارده تا سکه بود. بعد از ازدواج هم همۀ سکه ها را بهم داد. مراسم عقد و عروسی را خانۀ خودمان گرفتیم؛ خیلی ساده.

زندگی نامه شهید مصطفی احمدی روشن

زندگی نامه نویسی روش ها و متد مختلفی دارد، کتاب یادگاران 22 به سبک روایتگری خاطرات، به بیان زندگی نامه شهید مصطفی احمدی روشن پرداخته است. زندگی نامه احمدی روشن pdf را در غالب کتاب یادگاران 22 را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

کتاب شهید احمدی روشن

مصطفی کیست؟
دشمن، مهره ی کوچک شکار نمی کند. چون شکار در جمهوری اسلامی خیلی سخت است و هزینه اش بسیار گزاف. دشمن، قابل اعتمادترین تروریست ها را با ترفندهایی حساب شده جذب کشورش می کند، بهترین مربی ها را می گمارد بالای سرشان. چندین جاسوس را چندین ماه –شبانه روز- به خدمت می گیرد، تا برنامه رفت و آمدها، نقشه ی محل زندگی، تماس ها، جلسه ها و ... را ثبت کنند.
تعدادی هنرمند گرافیست و ماکت ساز را اجیر می کند تا ماکت محل ترور را بازسازی کنند.
بعد از کلی آموزش، عملیات آزمایشی ترور را چندین بار تکرار می کند تا ملکه ی ذهن تروریست شود.
هر تروری که اتفاق می افتد، بازتاب جهانی فراوانی دارد. به شدت از اعتبار دموکراسی و ماسک انسان نمایی دشمن می-کاهد. پس معلوم است تن دادن به یک ترور- مثل ترور مصطفی- برای دشمن خیلی ارزشمند است که چنین ریسک پرهزینه و خطرناکی را متحمل می شود!
مگر مصطفی که بود که دشمن مخوفی مثل اسراییل، این همه از او ترسید و این همه برایش هزینه کرد؟!
شهید احمدی روشن یکی از محبوب ترین شهدای جهان است.

احمدی روشن

شهدا -همه- به نمک شهادت محبوب اند، اما بعضی ها نمک دیگری دارند!
چمران، باقری، همت، باکری، آوینی و ... مصطفی احمدی روشن! هر یک به تنهایی دل های سرگردان فراوانی را جذب نموده اند.

عکس  شهید مصطفی احمدی روشن

عکس  شهید مصطفی احمدی روشن

ویژگی شهید مصطفی احمدی روشن

پدر شهید مصطفی احمدی روشن پیرامون ویژگی‌های این شهید بزرگوار خاطرنشان کرد: بهترین ویژگی شهید، بُعد ولایت مداری او بود و همواره توجه کاملی به منویات و خواسته‌های مقام معظم رهبری برای اعتلای جمهوری اسلامی ایران و فخر ایران اسلامی داشت. به تعبیر مقام معظم رهبری، شهید احمدی روشن و امثال آنها بودند که ثابت کردند ما نیز در علم پیشرفت کرده‌ایم. شهید سلیمانی نیز در یکی از فرمایشات خود بیان کرده که یکی از شئونات عاقبت بخیری هر کس آن است که تحت فرمان رهبری معظم انقلاب باشد و شهید مصطفی احمدی روشن مصداق بارز این جمله بود.

داستان کوتاه درباره شهید احمدی روشن

می دانسـت می زنندش، ولی از محافظ خبری نبود. کلت بهش داده بودند انـدازۀ چمـاق. آرزو بـه دل ماندیم یک بـار ببندد به کمرش. پدرش حمایل هم برایش خریده بود، ولی نمی بست. یا تـوی کیف بود یـا صنـدوق عقب ماشـین. توی محـل کار هم می داد بچه ها برایش بیاورند. یک بار عصبانی شدم، بهش گفتم: «من دلم مدام می لرزه، چرا اسلحه نمی بری با خودت؟»
گفت: «مامانی، این رو دسـتمون می گیریم که دل شـما خوش باشه، والا اون کسـی که بخواد من رو بکشه، از این ماسماسک می ترسـه؟ اگه قرار باشـه اجـازه بده من کلت بکشـم کـه دیگه تروریست نیست.»
مطمئنم زمان ترور هم همراهش نبود.

بیوگرافی شهید احمدی روشن

جوانی مصطفی روشن، سیمای نورانی، آرام، دلنشین و دوست داشتنی او، دانش او، کوچکی و معصومیت طفل چهار ساله ی او و نیز شجاعت، بصیرت و استقامت پدر، مادر و همسر او و از همه مهم تر شهادت او به دست شقی ترین رژیم معاصر... همه در محبوبیت مصطفی دخیل اند. به قول معروف این ها همه هست، اما این، همه نیست و به او می گفتند شهید روشن.
مصطفی احمدی روشن (۱۷ شهریور ۱۳۵۸ – ۲۱ دی ۱۳۹۰) معاون بازرگانی سایت هسته‌ای نطنز بود. او پس از خروج از منزل در ساعت ۸:۳۰ صبح توسط یک موتورسیکلت سوار با چسباندن یک بمب مغناطیسی C4 در خیابان گل نبی تهران (میدان کتابی) ترور شد. او دانش‌آموخته مقطع کارشناسی رشته مهندسی شیمی در سال ۱۳۸۱ از دانشگاه صنعتی شریف بود.

محل دفن شهید مصطفی احمدی روشن

پیکر شهید احمدی روشن پس از تشییع با شکوه در گلزار شهدای چیذر به خاک سپرده شد.

نام پدر و مادر شهید مصطفی احمدی روشن

نام پدر شهید، رحیم احمدی روشن است و خانم صدیقه سالاری مادر شهید مصطفی می باشند و کتابی از زبان ایشان با نام من مادر مصطفی در وصف شهید احمدی روشن به چاپ رسیده است.

کتاب من مادر مصطفی pdf

این کتاب به صورت کتاب الکترونیکی و صوتی در نرم افزار فراکتاب جهت دانلود علاقه مندان موجود می باشد. پس از دانلود می توانید از آن در کتابخوان فراکتاب استفاده کنید.

دانلود کتاب شهید مصطفی احمدی روشن

می توانید کتاب شهید مصطفی احمدی روشن را از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید و از خواندن آن لذت ببرید.

دانلود کتاب شهید مصطفی احمدی روشن

مشخصات کتاب شهید مصطفی احمدی روشن در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: روایت فتح
نویسنده: مرتضی قاضی
تعداد صفحه: 100
موضوع: خاطرات و زندگینامه شهید مصطفی احمدی روشن
قالب: pdf  
صفحات کتاب :
100
کنگره :
DSR1668 ‭/‮الف‬26‏‫‬‭ق2 1392
دیویی :
955/084092
کتابشناسی ملی :
2764775
شابک :
978-600-5182-81-1
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه شهید مصطفی احمدی روشن