امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شهید همت در مکتب نبوی

در کتاب شهید همت در مکتب نبوی ابتدا نویسنده درباره سیره رفتار و مدیریت نظامی از حضرت رسول اکرم(ص) نوشته شده و آن را به نوعی با رفتار مدیریتی شهید همت مشابهت داده است که از جمله این رفتارها می توان به رفتار مدیریتی شهید همت در بحث شجاعت، سعه صدر، صبر، توکل و استفاده از جنگ روانی در جنگ اشاره کرد. 

نویسنده یک سیره رفتاری از حضرت رسول اکرم(ص) با استناد به کتب تاریخی و در کنار آن یک رفتار مدیریتی از شهید همت با استفاده از اسناد، مدارک مکتوب و مصاحبه با نیروهای شهید همت که اغلب از فرماندهان بودند و یا نیروی وی بودند و یا کسانی که راوی برنامه های شهید همت بودند، همانند گلعلی بابایی که راوی دفاع مقدس است، به دست آورده است. 

در رابطه با چگونگی برخورد با رزمنده ها، شجاعت، صبر، توکل و فداکاری شهید همت خاطره هایی بیان شده که این مصاحبه ها و خاطره ها از 18 فرمانده و هم رزم شهید از جمله سردار ربانی، فضلی، بیگدلی، قاسمی، جعفری جهرودی، نامی و برقی در این اثر تنظیم و تدوین شدند، همچنین سخنرانی های شهید و کتب مختلفی که درباره شهید همت نوشته شده از جمله منابعی بوده که برای نگارش کتاب شهید همت در مکتب نبوی از آن ها استفاده شده است.

گزیده کتاب شهید همت در مکتب نبوی 

مطالعه زندگی شهید همت در بعد مدیریتی برای مدیران بسیار اثرگذار است و از سوی دیگر این رفتار مدیریتی می تواند برای همه مخاطبان عبرت آموز و درس آموز باشد. بحث توکل به خدا در رفتار و زندگی شهید همت بسیار برجسته بوده است و ولایت پذیری وی که در جاهای مختلف این اثر به آن اشاره شده است، از موارد مهمی است که شهید همت به آن تأکید زیادی داشته است، همچنین شجاعت وی هم حائز اهمیت است، به طوری که نزدیکان وی نقل کرده اند که شهید همت در جبهه های جنگ کوچکترین ترسی از بمب، موشک و هواپیما نداشت و به کار خود ادامه می داد و این چیزی بود که از حضرت امام خمینی(ره) الگو گرفته بود.

صفحات کتاب :
160
کنگره :
DSR1626‬‬
دیویی :
‏‫‭955/0843092‬‬
کتابشناسی ملی :
8455307
شابک :
‫‭978-964-6315-45-7‬‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه شهید همت در مکتب نبوی