امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 32,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (ویژه رشته های علوم پزشکی)

کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (ویژه رشته های علوم پزشکی) نوشته مهدی ابراهیمی است. کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (ویژه رشته های علوم پزشکی) یکی از کتاب های نشر معارف است که برای دانشجویان پزشکی سراسر کشور تالیف شده است تا نسل جوان امروز را با آموزه های قرآن آشنا کند. کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (ویژه رشته های علوم پزشکی) با هدف تدریس در دانشگاه ها به ویژه برای دانشجویان رشته های علوم پزشکی نوشته شده است، در کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (ویژه رشته های علوم پزشکی) ابتدا از علوم قرآنی مانند جایگاه قرآن، شناخت مفاهیم و واژه های قرآن، روش ها و گرایش های تفسیری و تأویل قرآن صحبت شده است و سپس خلاصه ای کاربردی و مهم از مفاهیم معنوی و اعتقادی قرآن مانند مباحث توحیدی عبادات، تفسیری از سوره حمد، دعا در قرآن و انواع توحید با توجه به مفاد سوره حمد بیان شده است.

کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (ویژه رشته های علوم پزشکی) به برخی از مفاهیم بشری قرآن مانند خلقت انسان، اصول تغذیه در قرآن، نکات بهداشتی و سلامتی در قرآن به ویژه بهداشت روانی اشاره کرده و از نگاهی طبی و بهداشتی به شرح و تفسیر برخی از آیات قرآن پرداخته است. در بخش دیگری از کتاب مهدی ابراهیمی به تفسیر برخی از مفاهیم اجتماعی قرآن مانند خانواده، روابط اجتماعی، خوش خلقی، عدالت محوری، همیاری اقتصادی، اقتصاد خانواده، ازدواج و مسائل معنوی مربوط به خانواده پرداخته است و با این نگاه آیاتی از قرآن را شرح داده است تا راهنمایی برای دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور باشد.

گزیده کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (ویژه رشته های علوم پزشکی)

قرآن دارای مراتب متعددی است که هر کس به اندازه فهم خود می تواند از آن بهره گیرد. برخی تنها می توانند از عبارات ظاهری قرآن استفاده کنند و جمعی توان آن را دارند که به باطن قرآن نیز دسترسی یابند و عدهای نیز می توانند نکات ظریف و مصادیق خاص را از قرآن برگیرند. بنابراین قرآن از آن رو ظاهری دارد و باطنی، برای همه قابل استفاده است.

صفحات کتاب :
240
کنگره :
‏‫‬‭BP98‏‫‭/‮الف‬15ت7 1390
دیویی :
‏‫‬‬‭‭297/179
کتابشناسی ملی :
‎2‎3‎6‎8‎4‎9‎2
شابک :
‫‭978-964-531-342-3
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه تفسیر موضوعی قرآن کریم (ویژه رشته های علوم پزشکی)