امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درس هایی از وصیت نامه امام خمینی (ره)

کتاب درس هایی از وصیت نامه امام خمینی (ره) اثری از سید محمد شفیعی مازندرانی است که در دفتر نشر معارف منتشر شده است. این کتاب که به عنوان کتاب درسی تالیف شده است، با نگاهی همه جانبه به بررسی موارد بیان شده در وصیت نامه امام می پردازد. سیدمحمد شفیعی مازندرانی کتاب درس هایی از وصیت نامه امام خمینی (ره) (ویراست دوم) را به منظور تدریس در دانشگاه و برای درس معارف تالیف کرده است. این اثر نگاهی همه جانبه به بندهای بیان شده در وصیت نامه امام خمینی دارد و موضوعات مختلفی را همچون ولایت، تشیّع، حماسه عاشورا، اجرای احکام اسلامی، استقلال، آزادی، با استناد به وصیت نامه امام خمینی (ره) به صورت درس ‏های جدا گانه شرح داده و تبیین کرده است.


سید محمد شفیعی مازندرانی در این کتاب در رابطه با کتاب وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی نوشته است: «وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام که «منشور انقلاب»، «صحیفه استقلال»، «زبور حکومت اسلامی» و «صحیفه انقلاب» لقب یافت، کتاب جامعی است که نکته ای را در باب ارشاد انسان انقلابی فروگذار نکرده است و از آنجا که «حکمت عملی» همیشه بر اساس «حکمت نظری» شکل می گیرد و اساس احکام عملی و فرعی اسلامی بر پایه احکام عقیدتی آن استوار است، حضرت امام پیش گفتاری را به عنوان زیربنای فکری دستورهای عملی و ارشادهای تاریخ ساز خویش نوشته اند.» این اثر، ویراست دوم است. حذف برخی اشکالات ظاهری و همچنین اضافه کردن محتواهایی جدیدتر، به غنای این کتاب اضافه کرده است.

گزیده کتاب درس هایی از وصیت نامه امام خمینی (ره)

ضرورت تدریس وصیت نامه سیاسی - الهی حضرت امام در مراکز علمی را می توان در فوایدی چند، بازجست. از این میان، مهم ترین فایده را می توان در «پرورش نسل مورد نظر اسلام» سراغ گرفت که توضیحی کوتاه در این باره می آوریم.

در یک گروه بندی انسانها از حیث برخورداری از علم و ایمان بر چند دسته اند:

1- گروهی که بیگانه از این دو ارزشند

2- دسته دیگر اندوخته های دینی دارند و چه بسا در فن خود تخصص دارند، ولی از نظر ایمان و تعهد به اصول انسانی عقب مانده اند

3- دسته سوم دارای ایمانی محکم و تعهدی سخت به اصول انسانی اند، ولی از اندوخته های علمی بی بهره اند

4- دسته ای نیز دارای ویژگی ها و کمالات متعالی اند و از علم و ایمان برخوردارند. به عبارت دیگر صاحب تخصص و تعهدند.

از میان این گروه ها تنها گروه چهارم مورد ننظر است و مراکز علمی کشور از حوزه گرفته تا دانشگاه در پی تقویت و پرورش این نسل اند.

سال نشر :
‏‫1392
صفحات کتاب :
216
کنگره :
‏‫‬‮‭‭DSR1574 /و60215‬‏‫‬‮‭ 1392
دیویی :
‏‫‬‮‭955/0842‬
کتابشناسی ملی :
3411440
شابک :
978-964-531-604-2

کتاب های مشابه درس هایی از وصیت نامه امام خمینی (ره)