امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
79,900
14%
ت 68,714

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب یخ شکن ها

کتاب یخ شکن‌ها نوشته‌ی تام شرایتر، بر روش‌های بازاریابی شبکه‌ای موفق تأکید دارد و می‌خواهد به شما بیاموزد که چگونه مشتری احتمالی را جذب کنید. کتاب یخ شکن‌ها (Ice Breakers) به مباحث پیرامون حوزه‌ی بازاریابی و مدیریت کسب و کار می‌پردازد. این کتاب دربردارنده‌ی اولین کلمات از گفت و گوی شما با مشتری احتمالی برای معرفی محصول یا فرصت شغلی مد نظرتان است.

 واژه‌هایی که شما به عنوان یخ شکن‌های خود برمی‌گزینید، موجب به وجود آمدن یک کسب و کار موفق بازاریابی شبکه‌ای یا باعث شکست شما می‌شوند. اکثر بازاریاب‌های شبکه‌ای کم تجربه به سختی کار می‌کنند، اما به دلیل اینکه دقیقاً نمی‌دانند چه کلمات سنجیده‌ای برای صحبت با مشتری احتمالی به کار بگیرند، نمی‌توانند او را جذب کنند. این تجربه‌ی تلخ اگر چند بار رخ دهد، بازاریاب شبکه‌ای تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

 اما اگر او با مفهوم یخ شکن‌ها و کلمات سنجیده آشنا شود، مشتری‌یابی برایش کاری بسیار راحت و حتی به نوعی تفریح خواهد شد. این کتاب دارای چندین فرمول مؤثر با مثال‌های متعدد می‌باشد که شما با کمک آن‌ها می‌توانید مفهوم یخ شکن‌ها را خوب فراگیرید و دیگر نگران یافتن مشتری احتمالی یا دعوت از او برای شرکت در جلسه‌ی معرفی نشوید، چون از این به بعد مشتری احتمالی خودش اصرار دارد که کار را به او معرفی نمایید.

گزیده کتاب یخ شکن ها

اگر قصد زدن بنزین یا گاز را ندارید، می‌توانید برای صرف چای یا قهوه بایستید. سر صحبت را با پیش‌خدمت باز کنید، رابطه‌ی نزدیک بسازید، و بعد بگویید، «من جدیداً راهی پیدا کردم که می‌تونی همین حقوق الانت رو بگیری ولی دیگه مجبور نباشی بعد از ظهرها کار کنی. اگه دوست داری بدونی چطور، با کمال میل برات توضیح می‌دم. حالا می‌شه یه خرده بیشتر شکر بدی که قهوه‌مو شیرین‌تر کنم؟»

به همین سادگی. بسیاری از بازاریاب‌های شبکه‌ای این سؤال سخت را می‌پرسند، «اما من شش ماه هست که توی این کارم. چطوری می‌تونم بگم که جدیداً یه راهی پیدا کردم؟» سؤال خوبیه. سه راه حل سریع داریم:1. می‌توانید بگویید، “من راهی پیدا کردم.” اما این عبارت در مقایسه با عبارت “من جدیداً راهی پیدا کردم” قدرت و تأثیرگذاری کمتری دارد. عبارت دوم ذهن مخاطب را میخکوب و او را مجبور می‌کند که گوش بدهد.2. شرط می‌بندم جدیداً یک چیز جدیدی در کسب و کارتان پیدا کرده‌اید. 

شاید یک محصول جدید، یک راه جدید برای مصرف محصولی که دارید، یک خاصیت جدید در محصول‌تان، یا شاید سود مالیاتی جدید. خب الان می‌توانید به مشتری احتمالی‌تان بگویید که جدیداً راهی پیدا کرده‌اید که...3. از همین عبارت “من جدیداً راهی پیدا کردم...” استفاده کنید. هیچ‌کس متوجه نمی‌شود. در واقع، کسی به زندگی ما اهمیتی نمی‌دهد، چون همه فقط به زندگی خودشان فکر می‌کنند. حتی اگر دیروز با آن‌ها صحبت کرده باشید، اکثراً یادشان نمی‌آید یا اصلاً گوش نداده‌اند که چی گفتید. در این چهل و چند سال تجربه‌ی بازاریابی شبکه‌ای، هیچ‌کس اصلاً از من نپرسید چرا گفتم، “من جدیداً راهی پیدا کردم...”

صفحات کتاب :
120
کنگره :
HF5415/126‏‫‭/ش4ی3 1396
دیویی :
658/84
کتابشناسی ملی :
4712287
شابک :
978-964-236-845-7‬‬‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه یخ شکن ها