امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب معمای یوزارسیف

بین دو جنس مرد و زن، کشش ها و جاذبه های فراوان و فوق العاده قوی ای وجود دارد و اگر این جاذبه ها نبودند، هیچ گاه کانون خانواده در زندگی انسان، شکل نمی گرفت؛ هیچ مردی در شبانه روز برای آسایش و رضایت همسرش، در محیط های سخت کاری، زحمت نمی کشید و زنان نیز راضی به انجام امور سخت و طاقت فرسای خانه و خانواده نبودند. اصولا زندگی مشترک طولانی مدت بین دو انسانی که دارای تربیت متفاوت و خصوصیات و سلیقه های مختلف هستند، چگونه ممکن است؟ اگر آن جاذبه معجزه آسا نبود، چه بسا نظام احسن جهان، دچار از هم گسیختگی می شد و ایثار و عشق برای بشر که فرزند خاک است و از افلاک بی خبر، واژه ای کاملا ناشناخته بود و گرمی از زندگی، رخت برمی بست.

خلق این کشش، یکی از هنرهای خالق حکیم است؛ اما در طول تاریخ، همواره شاهد رفتارها و واکنش هایی یک سویه، همراه با افراط از طرفی و تفریط از جانب دیگر، در مواجهه با این موضوع بوده ایم. بعضی با عینکی کاملا سیاه بین و گروهی دیگر با دیدگاهی صددرصد موافق، به رابطه بین دختر و پسر نگریسته اند. ما در این بحث از دو زاویه به این مسئله می پردازیم؛ نگاه برون دینی و نگاه دینی. در بحث برون دینی، از نظر روان شناختی و جامعه شناختی به این موضوع پرداخته می شود و از بیان دیدگاه دینی، خودداری می نماییم. بنابراین، اگر کسی معتقد به دین یا آیین خاصی هم نباشد،مشمول این موضوع خواهد بود.


گزیده‌ای از کتاب معمای یوزارسیف

از آن جا که در این رابطه، جنسیت طرفین، موضوعیت دارد و نگاه آن دو به هم، نگاه جنسیتی است و از نظر سن هم دو طرف در اوج غریزه و نیاز قرار دارند، این گونه رفاقت ها، دارای لذت فراوانی است و به همین علت است که اگر افراد با هم جنس خودشان درباره موضوعی، نیم ساعت سخن بگویند و به نتیجه برسند، سخن پیرامون همان موضوع با جنس مخالف، گاهی تا دو ساعت نیز به طول می انجامد و طرفین، احساس خستگی نمی کنند.

صفحات کتاب :
47
کنگره :
HQ801‏‫‬‭‬‭/ م5م6
دیویی :
306/7
کتابشناسی ملی :
3516731
شابک :
978-964-531-178-8
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه معمای یوزارسیف