امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,250
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نکته های ناب (جلد ششم)

کتاب نکته های ناب (جلد ششم) گلچینی دلنشین و جذاب از بیانات رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای است که در طول سال های 92-68 در جمع دانشجویان، استادان و مسئولین شورای عالی انقلاب فرهنگی ایراد گردیده است.

گزیده کتاب نکته های ناب (جلد ششم)


عرصه ی حضور بسیج خیلی وسیع تر از عرصه ی نظامی است. اینی که من بارها گفتم و تکرار میکنم که نباید بسیج را یک نهاد نظامی به حساب آورد، تعارف نیست؛ بلکه حقیقت قضیه این است. بسیج عرصه ی جهاد است، نه قتال. قتال یک گوشه ای از جهاد است. جهاد یعنی حضور در میدان با مجاهدت، با تلاش، با هدف و با ایمان؛ این می شود جهاد.


 لذا «جاهدوا بأموالکم و أنفسکم فی سبیل الله»؛ جهاد با نفس، جهاد با مال. جهاد با نفس کجاست؟ فقط به این است که توی میدان جنگ برویم و جانمان را کف دست بگیریم؛ نه، یکی از انواع جهاد با نفس هم این است که شما شب تا صبح را روی یک پروژه ی تحقیقاتی صرف کنید و گذر ساعات را نفهمید. جهاد با نفس این است که از تفریحتان بزنید، از آسایش جسمانیتان بزنید، از فلان کار پر پول و پردرآمد- به قول فرنگی ها پولساز- بزنید و در این محیط علمی و تحقیقی و پژوهشی صرف وقت کنید تا یک حقیقت زنده ی علمی را به دست بیاورید و مثل دسته ی گل به جامعه تان تقدیم کنید؛ جهاد با نفس این است. یک قسمت کوچکی هم جهاد با مال است.

صفحات کتاب :
152
کنگره :
‏‫DSR1692 ‭/د2‏‫‬‮‭ن77 1394
دیویی :
‏‫‬‮‭955/0844
کتابشناسی ملی :
3716207
شابک :
978-964-531-780-3
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه نکته های ناب (جلد ششم)