امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,150
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نکته های ناب (جلد چهارم)

کتاب نکته های ناب (جلد چهارم) گلچینی دلنشین و جذاب از بیانات رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای است که در طول سال های 92-68 در جمع دانشجویان، استادان و مسئولین شورای عالی انقلاب فرهنگی ایراد گردیده است. جلد چهارم این مجموعه ، شامل موضوعات زیر است: روشنفکری ، مسائل سیاسی و اجتماعی ، ارزش های دینی و اسلامی ، فرهنگ و تهاجم فرهنگی.


گزیده کتاب نکته های ناب (جلد چهارم)


ما فرهنگ را بستر اصیل زندگی انسان می دانیم؛ نه فقط بستر اصیل درس خواندن و علم آموختن. فرهنگ هر کشور، بستر اصیل حرکت عمومی آن کشور است. حرکت سیاسی و علمی اش هم در بستر فرهنگی است. فرهنگ، یعنی خلقیات و ذاتیات یک جامعه و بومی یک ملت؛ تفکراتش، ایمانش، آرمان هایش؛ اینها تشکیل دهنده ی مبانی فرهنگ یک کشور است؛ اینهاست که یک ملت را یا شجاع و غیور و جسور و مستقل می کند، یا سر افکنده و ذلیل و فرودست و خاک نشین و فقیر می کند. فرهنگ، عنصر خیلی مهمی است.


ما نمی توانیم از فرهنگ و رشد فرهنگی و پرورش فرهنگی صرف نظر کنیم. فرهنگ هم مثل علم است؛ فرهنگ هم گیاه خودرو نیست. همه ی آنچه شما از نشانه ها و مظاهر فرهنگی در جامعه ی خودتان و در هر نقطه یی از دنیا می بینید، بدون تردید این بذر را دستی افشانده است. البته انسان بعضی از دستها را می بیند، اما بعضی از دست ها را نمی بیند؛ از داخل خانه، تا درون مدرسه، تا فضای خیابان، تا رادیو و تلویزیون، تا ماهواره، تا تبلیغات جهانی، تا اینترنت، و از این قبیل چیزها. فرهنگ، هدایت و پرورش دادن می خواهد.

صفحات کتاب :
166
کنگره :
‏‫DSR1692 ‭/د2‏‫‬‮‭ن77 1394
دیویی :
‏‫‬‮‭955/0844
کتابشناسی ملی :
3716207
شابک :
‫‭978-964-531-778-0
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه نکته های ناب (جلد چهارم)