کتاب دم عشق، دمشق (چاپی و pdf)

روایت های خواندنی از شهدای مدافع حرم از لشکر فاطمیون، تیپ زینبیون و شهدای ایرانی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,000
خرید چاپی
42,000
10%
ت 37,800
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دم عشق، دمشق

کتاب دم عشق، دمشق، زندگی و خاطرات پانزده نفر از شهیدان مدافع حرم، اعم از ایرانی، افغانستانی و پاکستانی است. نویسنده سعی کرده است با نقل خاطراتی ساده و روان، روایتگر منش و سیره شهیدانی باشد که با وجود روزمرگی و غفلت های زندگی مادی امروزی، مسیر تکامل و قرب الی الله را طی کرده اند. شهید «جواد اکبری»، «سجاد روشنایی»، «مهدی حسینی»، «ابراهیم رضایی» و «سید مصطفی موسوی» از جمله این شهیدان هستند.

گزیده کتاب دم عشق، دمشق

عشق به  امام رضا علیه السلام من را کشاند ایران. با اینکه دست و بالم خالی بود،  اما به مدد خودش راهی شدم. نگاهم که به گنبد طلا افتاد، گفتم: آقا من کرایه ماشین ندارم، کمکم کن می خوام ده روز بمونم. سر میدان، میان کارگرها ایستادم. یکی داد زد: بپر بالا. چند روزی برای شان کار کردم. خوش شان آمد. گفتند: بمون همین جا نگهبان ساختمون باش، ماهی هزار و پونصد هم بهت می دیم. گفتم: من برای زیارت اومدم، الآن هم باید برم حرم حضرت معصومه. کارِ خود آقا بود، شک ندارم به عنایت شان. قبلِ رفتن به آقا گفتم: اگه قراره برم راهی ام کن، اگه می خوای بمونم موندگارم کن. برای گرفتن بلیط که رفتم ترمینال، گفت: برو ساعت نُه بیا. چند قدم رفتم و گفتم انگار آقا می خواد من بمونم و نرم قم. حرفم تمام نشده، یکی داد زد: آقا بیا بالا! یه جا داریم. 

رو کردم به گنبدی که از دور می دیدم. گفتم: هرچی خودت صلاح می دونی، همون رو برام جور کن. صاحب کارم به خاطر رضایتی که از کارم داشت، کرایه راهم را داد و آمدم قم. بعد از زیارت و چند روز  ماندن، دوباره خوردم به بی پولی. رفتم سر میدان. یکی  آمد و خواست بروم برای چوپانی. از ترس دیر شدن نماز اول وقت قبول نکردم. حضرت معصومه سلام الله علیها کارم را جور کرد؛ رفتم کارخانه. مزد کارگر روزی پنجاه تومان بود،  اما به من صد تومان می دادند. پول که  آمد دستم، رفتم افغانستان مادر و برادرهایم را هم آوردم. سال 59 دخترخاله ام را برایم نشان کردند. دختر خوبی بود. سال 74 با تولد مصطفی، جمع مان باصفاتر شد. بچه ی دهمم بود؛ سربه زیر، آرام و دوست داشتنی. 

صبحانه اش را می خورد و کیفش را برمی داشت و بی صدا می رفت مدرسه. بی آنکه نگاهی به من بکند یا منتظر باشد پولی بهش بدهم. پول که دستم می آمد،  بهش می دادم. همان را هم خرج نمی کرد، یک قلّک داشت و همه را می انداخت توی همان. بیشتر وقت ها می رفتم افغانستان. توی این سال ها هم کار می کردم، هم درس طلبگی می خواندم. می رفتم آنجا برای تبلیغ. تربیت بچه ها با مادرشان بود. خوب هم بارشان آورده بود. مصطفی، صبح جمعه می رفت دعای ندبه، سه شنبه ها هم جمکرانش ترک نمی شد. هیئتی بود پسرم. این قدر بهش اعتماد داشتم، دیروقت هم که می آمد می دانستم راه کج نمی رود. بهش گفتم: چرا نمی ری سر کار؟ سرش را انداخت پایین و گفت: چشم. بنایی برایش جور می شد می رفت، نبود کارخانه کار می کرد...

دیویی :
297/998
کتابشناسی ملی :
5662964
شابک :
ISBN 978-600-7874-61-5
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
245
کنگره :
BP52/66‭‬ ‭‏‫‬‭/ط9د8 1397

کتاب های مشابه دم عشق، دمشق