امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
خرید چاپی
30,000
10%
ت 27,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دست های بوسیدنی

کتاب دست های بوسیدنی به قلم حسن قدوسی زاده شرح وظایف کارگران در محیط کار و خانواده را بیان می کند. سخاوت پیشه تر از کارگر کیست که همه سرسفره کار و تلاش او نشسته اند و بهره می‌برند؟ هر کجا آبادی و آبادانی است بازتابی از همت والای کارگر است. شکوه و عظمت سازندگی ها دسترنج گران قدر تلاش اوست. هیچ کس نیست که وام دار و مقروض او نباشد.

کارگران ستون فقرات و ستون خیمه جامعه‌اند. این ستون و عمود است که خیمه و آنچه در پناه آن است را نگه داشته و محافظت می کند. سرانگشتی با برکت تر از سرانگشت کارگر نیست و هر کشوری هرچه دارد به برکت سرپنجه کارگر است. در افتخار کارگر همین بس که رسول خدا بردستان پینه بسته اش بوسه می‌زد.

گزیده کتاب دست های بوسیدنی

هنگامی که پیامبر اکرم(ص) از جنگ تبوک برمی گشت، سعد انصاری، یکی از کارگران مدینه، به استقبال آن حضرت آمد. وقتی حضرت با او دست داد، لمس دست های خشن و زبر مرد انصاری، ایشان را تحت تأثیر قرار داد و برای همین از او پرسید: «چرا دست های تو این طور خشن شده؟ آیا ناراحتی خاصی به تو رسیده؟»

سعد گفت: «یا رسول الله! خشونت و زبری دست های من بر اثر کار با بیل و طناب است که به وسیلۀ آن ها زحمت می کشم و مخارج خود و خانواده ام را تأمین می کنم.» در این هنگام پیامبر دست او را بوسید و فرمود: «این دستی است که آتش جهنم آن را لمس نخواهد کرد.»

دیویی :
331
کتابشناسی ملی :
7437383
شابک :
‫‬‮‭978-600-441-311-4
سال نشر :
‏‫1399
صفحات کتاب :
155
کنگره :
‫‬‮‭‭‭HD4901

کتاب های مشابه دست های بوسیدنی