امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سکوی پرتاب

کتاب سکوی پرتاب کتابی است که مسائل متفاوتی را که پسران در دوره نوجوانی خود با آن مواجه می شوند به زبانی ساده و روان به تصویر کشیده است. در این کتاب مسائلی همچون نه گفتن به دیگران، رابطه با والدین، پشتکار، افراط و تفریط، رابطه با جنس مخالف، قناعت و ساده زیستی، انتخاب دوست، هوی و هوس، مدیریت زمان، ریسک پذیری، مطالعه و ..... به بحث گذاشته شده است. این کتاب بندبندش پله ای است که پسران را به سکوی پرتاب حقیقی می رساند تا بتوانند خیلی سریع مرد شدن را بیاموزند.

از ویژگی های جالب کتاب سکوی پرتاب، ارائه هر موضوع در یک صفحه با عنوانی جذاب و ادبیاتی ساده و متناسب با شخصیت نوجوانی است به علاوه تمام صفحات کتاب و کلیه موضوعات، با تصاویر و عکس هایی متناسب با محتوا همراه شده است. نکته ی دیگر که اهمیت این کتاب را دوچندان می کند که نویسنده هیچ چیز از خودش نمی گوید، هر چه که هست از احادیث و سخن بزرگان است که به زبان ساده نوشته شده است.

گزیده کتاب سکوی پرتاب

اگر می شد، دوست داشتم این یک صفحه را با قلم نمی نوشتم. اصلاً متنی که درباره پسران باشد، باید با آچار و پیچ گوشتی نوشته شود، پسر همه اش آینده است و آینده پسر با کار و تلاش گره خورده است. نوجوانی برای ما پسران خیلی مهم است؛ اما خیلی هم مهمش نمی دانیم.

تا به حال با ابزار کار مردانه چقدر مشق نوشته ای؟ چندبار آچار به دست شده ای؟ چندبار پیچ گوشتی کارت را راه انداخته است؟ هرچقدر که بیشتر از آن استفاده کرده ای، همان قدر پسرتری! حالا اینکه می گوییم آچار، نه اینکه فقط آچار باشد؛ یعنی هرچیزی که بتواند خلاقیتت را برانگیزد و تو را در کارهای سخت آینده یاری کند. همه پسر بودن همین چند سال است و همه همین چند سال هم، آن قدر زود می گذرد که اصلاً اسمش را باید یک «رؤیای شیرین» گذاشت؛ اما این رؤیای شیرین می تواند رؤیای صادقه باشد و واقعاً محقق شود، اگر تو بخواهی و بدانی که نوجوانی کوتاه است.

صفحات کتاب :
48
کنگره :
HQ797‏‫‬‭‏‫‬‭/ک4س8 1397
دیویی :
[ج]305/2351
کتابشناسی ملی :
5591570
شابک :
978-622-6090-74-2
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه سکوی پرتاب