نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تاریخ فستیوال تئاتر آوینیون

 کتاب تاریخ فستیوال تئاتر آوینیون دربرگیرندۀ تاریخچۀ فستیوال تئاتر آوینیون است که از طریق دسترسی به منابع غنی کتابخانۀ دانشگاه آوینیون تهیه شده است. کتاب جامع «تاریخ فستیوال تئاتر آوینیون» نوشتۀ مشترک امانوئل لویر و آنتوان دوباک در میان انبوه منابع نوشتاری و فضای اینترنتی، بیشترین نقش را برای گردآوری این کتاب داشته است. 

این کتاب در واقع تلاشی است که نتیجۀ حضور بی‌واسطۀ پدیدآورندگانش در شهر آوینیون فرانسه است؛ شهری که فستیوال معتبرش امروزه در شمار بزرگ‌ترین رخدادهای هنری و تئاتری جهان است. در واقع این کتاب تلاشی است برای ارائۀ تاریخ و تصویری واقعی از فستیوال آوینیون، فستیوالی که در آن فرم‌های مختلف تئاتری و تفسیرهای آن ها از شرایط سیاسی و اجتماعی روز با یکدیگر تلاقی می‌کنند.

 تاریخ فستیوال آوینیون در حد امکان به اختصار در این کتاب روایت شده است؛ تاریخ‌هایی همچون بیوگرافی ایجادکنندۀ آن، مدیران این فستیوال، هنرمندانی که در این فستیوال درخشیده‌اند، فرم‌های تئاتری، سیاست‌ها و نهاد های فرهنگی پیرامون این فستیوال، تاریخ سیاسی و اجتماعی آوینیون و .... . برای بررسی بهتر تاریخ این فستیوال، تقسیم‌بندی زمانی مدنظر بوده و به پنج دوره تقسیم شده است.

گزیده کتاب تاریخ فستیوال تئاتر آوینیون

این کتاب نخستین اثر جامع به زبان فارسی درباره‌ی فستیوال آوینیون است. جشنواره‌ی آوینیون که بنیان آن توسط ژان ویلار، کارگردان صاحب‌نام فرانسوی گذارده شد، نزدیک به هشتاد سال است که تابستان هر سال در شهر تاریخی آوینیون در جنوب فرانسه برگزار می‌شود. مترجمان این کتاب، مدتی در این شهر زندگی کرده و فرایند  برگزاری این جشنواره را از نزدیک مشاهده نموده‌اند و از آنجا که تاکنون اطلاعات کاملی درباره‌ی این رویداد در کشور ما منتشر نشده است، مصمم شدند تا با انتخاب کتابی معتبر که زیر و بم این فستیوال را کاویده و آن را به‌درستی بشناساند، اثری جامع و کامل در این باره به علاقمندان تاریخ تئاتر عرضه کنند.

شابک :
978-600-326-627-8
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
293
کنگره :
PN2636
دیویی :
‏‫‬‭‬‭791/07944922
کتابشناسی ملی :
7410222

کتاب های مشابه تاریخ فستیوال تئاتر آوینیون