امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درآمدی بر ایران شناسی

در مطالعه کتاب درآمدی بر ایران شناسی، مجموعه‌ای از دستاوردهای کوشش‌گران خاورشناس و ایران‌شناس غربی و شرقی در موضوع خاورشناسی و ایران‌شناسی به منظور مطالعه دانشجویان ایران‌شناسی ارائه شده است. 

از این رو در گام نخست از این مطالعه به معرفی جریان خاورشناسی غربی و نقدهای وارد بر آن و به بررسی کتاب «شرق‌شناسی» ادوارد سعید و بازتاب آن در ایران و جهان و به راه‌های گسترش و اشاعه خاورشناسی پرداخته شده است. در گام پایانی این مطالعه نیز جریان ایران‌شناسی غربی و نقدهای وارد به آن در ایران بررسی و تاریخ ایران‌شناسی در کشورهای گوناگون همچون: انگلیس، سوئد، چین، ژاپن، دانمارک و... با اشکال مختلف آن تحلیل گردیده است.

گزیده کتاب درآمدی بر ایران شناسی

در پژوهش حاضر تلاش شده است که تاریخچه ای اجمالی از خاورشناسی و در پی آن ایران شناسی ارائه شود و مجموعه ای از دست آوردهای کوشش گران خاورشناس و ایران - شناس غربی و شرقی در یک جا گردآوری و معرفی شده، در اختیار دانشجویان رشته ایرانشناسی قرار گیرد. بدین امید که با معرفی بیشتر این رشته علمی و دانشگاهی به جامعة فارسی زبان، راه برای تحقیقات بیشتر و گسترده تر از سوی ایرانیان در آینده گشوده شود و به شناخت و معرفی بیشتر تاریخ و تمدن چند هزار سالة ایران زمین بیانجامد.


دیویی :
955/0072
کتابشناسی ملی :
2814933
شابک :
‫‭978-964-426-605-8
سال نشر :
1391
صفحات کتاب :
153
کنگره :
DSR64‏‫‬‮‭/ز4د4 1391

کتاب های مشابه درآمدی بر ایران شناسی