کتاب تحولات قفقاز شمالی pdf

و تاثیرات آن بر امنیت ملی جمهوری اسلامی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تحولات قفقاز شمالی

کتاب تحولات قفقاز شمالی، پژوهشی است که با نگاهی ژرف و آگاهانه، به تاریخ سیاسی بخشی از قفقاز پرداخته و ضمن در نظر داشتن پیشینه آن نواحی، وضعیت امروز را ترسیم می‌کند و پیشنهادهایی مطرح می‌سازد که به کار بستن آنها، دولت ایران را از مخمصه و گرفتاری‌های احتمالی متعدد خواهد رهانید. مؤلف در ابتدا به معرفی منطقه قفقاز شمالی پرداخته است.

 در ادامه دین و مذاهب آن منطقه، قادریه و اعقاب آن در قفقاز شمالی، جغرافیایی دینی، نژاد کشی و تاریخ ایران، نقش ایران در گسترش مذهب مورد بررسی قرار گرفته است. در آخر نیز به حضور فرهنگی ایران در قفقاز شمالی، جدایی قفقاز شمالی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران اشاره شده است.

گزیده کتاب تحولات قفقاز شمالی

منطقه قفقاز بیش از پنج هزار سال جزو لاینکف ایران فرهنگی بوده و تنها دورانی که ارتباط قفقاز با مام میهن بریده گشت، دوران هفتادساله کمونیسم بوده است. اما این دوران سخت نیز نتوانست هویت مردمان این مناطق را از بین ببرد.. مؤلفه های مشترک بی شماری در این منطقه وسیع که مابین دو دریای سیاه و کاسپین(خزر) قرار گرفته است، وجود دارد که از مهمترین آن ها می توان به تصوف و ژئوکالچر مشترک که خمیرمایه اسلام و ایران فرهنگی را تشکیل می دهند اشاره نمود و این واقعیتی است غیرقابل انکار.

شابک :
978-964-426-704-8‬‬
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
161
کنگره :
UA853 ‭/‮الف‬9
دیویی :
355/033255‭‮‬
کتابشناسی ملی :
3301373‬

کتاب های مشابه تحولات قفقاز شمالی