نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قرعه ای از آسمان

کتاب قرعه ای از آسمان، روایتگر زندگی شهید بهمنی از تولد تا شهادت است. از آن روزی که تصمیم بر نوشتن کتاب شهید عمار بهمنی گرفته شد چیزی نبود جز نظر خود شهید بر فرد فرد ما تا پایان نگارش خاطراتش، که محو شخصیت پُر تلاطمش بودیم؛ گویی از کودکی تا شهادتش مانند یک فیلم ادامه دار در برابرمان می گذشت. داستان زندگی این اولیای الهی که به حق از دوستان خدا شدند و ازخود گذر کردند تا به خدا برسند، داستان عجیبی است!

«قرعه ای از آسمان» داستان پردازی نیست، بلکه واقعیتی از زندگی یک انسان خالص و بی ریا، که در میان روزگار فهمید که باید به سوی خدای خودش حرکت کند...».این کتاب در هشت فصل به روایت پدر و مادر و برادر و خواهر شهید و دوستان و همرزمان شهید می پردازد.

گزیده کتاب قرعه ای از آسمان

پدرم فردی شجاع و جسور بود و قدی بلند و هیکلی درشت داشت. نقل شده که در جوانی، یکی از بهترین شکارچی های منطقه بود. شکار را که می دید سریع آن را هدف می گرفت. با سنگ، گردو را از روی درخت میچید. در دوران خدمتش، زندانی های سرسخت را به او می سپردند تا به زندان یا دادگاه ببرد. 

ما در دامان چنین پدری رشد کردیم. خوی شجاعت پدر به ما هم ارث رسید. خود من هم در دوران کودکی، اهل کارهای سخت و طاقت فرسا و درعین حال اهل تفریح بودم. در آن منطقۀ کوهستانی به کوه می رفتیم و بازی می کردیم. شنیدن ماجراهای زندگی پدرم از دهان خودش برایم احساس غرور می آورد، حسی که به آن افتخار می کردم. زمانی که من هم از داستان ها و خاطرات جنگ، شناسایی ها، کمین ها و عملیات ها برای فرزندانم تعریف می کردم، همان حس غرور و برافروختگی را در چهرۀ عمار مشاهده می کردم.

صفحات کتاب :
128
کنگره :
BP52/66‭‬ ‭/ب9‏‫‬‭ق4 1397
دیویی :
297/984
کتابشناسی ملی :
5154856
شابک :
978-600-441-183-7
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه قرعه ای از آسمان