کتاب سینما مردم (چاپی و pdf)

تحلیل جشنواره مردمی فیلم عمار در نگاه اهالی فرهنگ و سینما

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
خرید چاپی
13,000
15%
ت 11,050
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سینما مردم

کتاب سینما مردم تحلیل جشنواره مردمی فیلم عمار در نگاه اهالی فرهنگ و سینما است. این کتاب جلد سوم از مجموعه «کتاب های جشنواره عمار» است که یادداشت‌های نظری کارشناسان فرهنگی و سینمایی درباره جشنواره مردمی فیلم عمار را در برمی‌گیرد.

مُعین عارفی، منتقد سینما، کتاب سینما مردم، را در چهار بخش «تحلیل جشنواره»، «مردم ‌شناسی جشنواره»، «آیین های جشنواره» و «در نگاه اهالی سینما» تدوین کرده است.

گزیده کتاب سینما مردم

ابراهیم فیاض (منتقد فرهنگی و هنری و عضو هیأت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و نویسنده کتاب «سینمای ملی ایران») در بخشی از یادداشتش می‌نویسد: «جشنوارۀ عَمّار یک جشنواره مردمی و محور آن، مردم و خلّاقیت‌‌های مردمی است. اولین نکته در ارتباط با مردم، فرهنگ است. پس اولین چیزی که در فرهنگ مطرح است، مردمند. از آنجا که مردم برای جشنوارۀ عمار مهمند، زندگی و فرهنگ از موضوعات مورد توجه جشنوارۀ عَمّار بوده است. 

از ‌این‌ رو جشنوارۀ عَمّار همیشه سوژه دارد و هیچگاه تمام ‌شدنی نیست؛ چون محور آن مردم است. نکتة بسیار مهمی که جشنوارۀ عمار را برجسته می‌‌­‌کند و باعث می‌شود عمار فراتر از مرز‌ها برود، همین محوریت مردم در آن است. مردم در همه‌ جای دنیا عدالت ­طلبند و جشنوارۀ عمار هم جنبش عدالت‌طلب جهانی در ابعاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است. عمار به این طریق می‌تواند جهانی شود... الآن جوان‌ها اعتماد ‌به ‌نفس پیدا کرده‌اند؛ جشنوارۀ عمار کاری کرده که مردم به‌ معنای خاص آن، قدرت تولید فرهنگی پیدا کرده‌‌اند و در همه‌ جای کشورمان این اتفاق در حال شکل‌گیری است. عمار تمام ‌شدنی نیست. جشنوارۀ عمار با شکوفایی و خلّاقیتی که دارد، به ‌حدی می ‌‌‌رسد که به‌صورت سونامی فرهنگی ـ هنری در ایران عمل خواهد کرد.»

صفحات کتاب :
127
کنگره :
PN1993/5‭‬
دیویی :
‫‭791/430955‏
کتابشناسی ملی :
6070357
شابک :
978-622-6689-25-0
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه سینما مردم