کتاب ماموریت خدا (چاپی و pdf)

هفت روایت از احمدرضا سعیدی، شهید ایرانی جهاد اسلامی افغانستان

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
خرید چاپی
35,000
15%
ت 29,750
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ماموریت خدا

کتاب مأموریت خدا هفت روایت از احمدرضا سعیدی، شهید ایرانی جهاد اسلامی افغانستان است. کتاب ماموریت خدا، یکی از کتاب‌ های مجموعه تاریخ شفاهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است. توجه به این قسمت تاریخ، به شدت مهـم، ضروری و فوری است؛ چرا که انقلاب اسلامی برای حیات خود در عرصه‌های مختلف نیاز به فرهنگ موجبۀ انقلاب دارد و فرهنگ انقلاب تنیده است در تاریخش، ممزوج با زندگی مردم و روایت مردم از آن دوران که خود موجب باز تولید فرهنگ خواهد شد.

کتاب مأموریت خدا هم تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی ایران است و هم تاریخ شفاهی جهاد مردم افغانستان؛ البته با محوریت شهادت جوانی هجده‌ساله به‌ نام احمدرضا سعیدی، متولد تهران که چهل سال پیش، در بهسود افغانستان به شهادت ‌رسید و زندۀ جاوید شد.»

گزیده کتاب ماموریت خدا

 نام این کتاب را نه منِ نگارنده، که خود شهید انتخاب کرده است. در وصیت‌نامۀ خود نوشته است: «... مأموریتی که نامش را مأموریت خدا می‌گذارم... .» این کتاب حاصل سال‌ها پژوهش است. حاصل سال‌های بسیار و پر از خاطره‌های تلخ و شیرینی که شیرینی‌هایش برایم بیشتر از تلخی‌هایش بوده و هست. از برکت این کتاب، وقتی به دنبال کودکی‌های احمدرضا به مسجد حضرت ابوالفضل(ع) رفتم، با شهدای بسیاری آشنا شدم. از همان‌ جا پابه‌پای خاطرات احمدرضا راه افتادم و از مرز گذشتم. 

به زادگاهم کابل رفتم. راهی دره‌ها و کوه‌ها شدم تا زائر مزارش باشم. این کتاب ما را به افغانستان می‌برد. مجاهدانی را معرفی می‌کند که با تفنگ‌های قدیمی، هواپیماها و تانک‌های پیشرفتۀ اتحاد جماهیر شوروی را از کار انداختند. روزهایی را به یادمان می‌آورد که مجاهدین شیعه و سنی در کنار هم در برابر دشمنان مشترک مبارزه ‌کردند. مهم‌تر از همه، در این کتاب می‌خوانیم که احمدرضا سعیدی چه‌کسی بود، چگونه به افغانستان رفت، چگونه شهید شد و مزارش کجاست.»

شابک :
978-622-6689-82-3‬‬
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
247
کنگره :
DSR1626
دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
7340266

کتاب های مشابه ماموریت خدا