امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب یوگا برای کاهش وزن

کتاب یوگا برای کاهش وزن اثر بهارات تاکور با ترجمه رویا پورمناف توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است. نویسنده درباره این اثر می گویید: زمانی فکر نوشتن کتاب یوگا برای کاهش وزن به سرم زد که مشغول قدم زدن در یک سوپر مارکت بودم. هشتاد درصد افرادی که می‌دیدیم یا چاق بودند یا اضافه وزن داشتند. من اینجا هستم تا تعالیم استادم را به دیگران بیاموزم و زندگی انسان‌ها را بهتر کنم. در تعجبم که چه نیازی به وعظ من است؛ در شرایطی که برخی افراد حتی نمی‌خواهند در آینه نگاه کنند و از خود بپرسند: «من چه کاری برای خودم می‌توان انجام دهم؟»

 بله؛ شما چه کاری برای خودتان می‌توانید انجام دهید؟ در درون بیمار، چاق و فربه شما یک فرد سالم، لاغر و علاقه‌مند به خودش نهفته است. بیدار شوید! حسادت کردن به افرادی که فیزیک و بدن آن‌ها خیلی متناسب است را رها کنید و به جای آن لاغر شوید و خودتان همان‌طور شوید! نگاهی به کسی که آن‌قدر در نظر شما شکفت انگیز است یا همسرتان به عنوان یک فرد زیبا از او یاد می‌کند، بیندازید.

بخشی از متن کتاب یوگا برای کاهش وزن

کلمه یوگا از لغت سانسکریت «یوج»  به معنای ریشه گرفته است. که به معنای وحدت، اتحاد یا اتصال – اتحاد و یگانگی فرد با هشیاری جهانی ـ است. این کتاب با بررسی چاقی به عنوان یک بیماری، به یک شخص عادی و غیرحرفه‌ای کمک می‌کند تمام جزئیات فیزیولوژیک، روانی و سایر موارد مرتبط را بفهمد.

حوزه‌ی عملکرد یوگا تنها مشتمل بر تمرین فیزیکی آساناها نیست؛ یک مذهب یا فلسفه‌ی معنوی هم نیست. بلکه به معنای یک فرد ایده‌آل شدن است. حوزه‌ی عملکرد یوگا از بدن تا قلب و از قلب تا ذهن انسان و سپس تا بردن فرد به سطح بالای هشیاری است. 


صفحات کتاب :
118
کنگره :
RA781/7‏‫‭/ت2ی93 1390
دیویی :
613/7046‬
کتابشناسی ملی :
1‎1‎0‎4‎4‎0‎0‬
شابک :
9789644126116‬‭‮‬
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه یوگا برای کاهش وزن