کتاب چرایی و چگونگی مقابله با تحریف امام (ره) pdf

مبتنی بر نظام بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چرایی و چگونگی مقابله با تحریف امام (ره)

کتاب چرایی و چگونگی مقابله با تحریف امام (ره) نوشته امین جلال منش و لعیا شکوهی ستا است.  کتاب چرایی و چگونگی مقابله با تحریف امام (ره) مبتنی بر نظام بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نوشته شده است و سعی دارد اطلاعاتی دقیق در اختیار خوانندگان قرار دهد.

«تحریف» از نظر لغوی ریشه در زبان عربی دارد و از ماده «حرف» گرفته شده است که به معنی دگرگونی، میل و گشتن از چیزی است. صاحب نظران تحریف را به دو دسته «تحریف ظاهری» و «تحریف معنوی» دسته بندی می کنند. منظور از تحریف ظاهری آن دسته از تحریفات است که بر روی ظاهر موضوع مورد نظر اثر می گذارد. 

اما منظور از «تحریف معنوی» به این معناست که تحریف در بطن موضوع یعنی علل، انگیزه ها، بسترها، اهداف و مقاصد پدیده یا شخصیت صورت گیرد. در این تحریف حتی ممکن است در تصویرسازی از ظواهر موضوع هیچ انحرافی صورت نگیرد و قلب حقیقت اتفاق نیفتد، اما در مقصود مورد نظر از آن تحریف صورت گیرد؛ نمونه این نوع تحریف در رابطه با واقعه عاشورا آنجا مشاهده می شود که عده ای متاثر از اعتقادات مسیحی، شهادت امام حسین (ع) را هدفی برای کفاره گناهان امت عنوان می کنند و یا حادثه کربلا را به عنوان دستور خصوصی و صرفا مرتبط با شخص امام حسین (ع) تفسیر می کنند.

تحریف بیشتر در موضوعات و مسائل مهم بشری رخ می دهد؛ چرا که به واسطه اهمیت و گستردگی آن ها علاوه بر موافقان بسیار، مخالفان و دشمنان سرسختی هم پیدا می کند که برای دور کردن مردم از واقعیت موضوع، به تغییر یا تاویل ناروای آن روی می آورند.

صفحات کتاب :
262
کنگره :
DSR1692‭‭‬ /‮الف‬74‏‫‭ج8 1398
دیویی :
955/0844‬
کتابشناسی ملی :
5678219
شابک :
978-622-6609-18-0
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه چرایی و چگونگی مقابله با تحریف امام (ره)