دانلود رایگان قرآن کریم

ترجمه آیت الله مکارم شیرازی

امتیاز
5 / 3.0
دریافت الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب قرآن کریم معجزه جاوید پیامبر اسلام (ص) است. قرآن، کتاب آسمانی است که از ناحیه خدا، برای راه یابی انسان به سوی حق، بر آخرین پیام آور الهی، حضرت محمد صلی الله علیه و اله و سلم فرستاده شد.

کتاب قرآن کریم کامل

در لینک ذیل می‌توانید دانلود رایگان قران کریم PDF با خط عثمان طه و البته بدون ترجمه را دانلود بفرمایید.

معرفی کتاب قرآن کریم

کتاب قرآن کریم در طول 23 سال از طریق وحی تدریجاً بر رسول خدا (ص) نازل شد. پیغمبر اکرم (ص) آیات کتاب قرآن کریم را بر مردم می‏‌خواند و جاذبه این آیات، افراد را به سوی اسلام می ‏کشید. از آن جا که قرآن آخرین کتاب آسمانی برای هدایت انسان است. بنابراین کامل ترین کتاب هدایت الی الله است. کتاب قرآن کریم مجموعه 114 سوره است و مجموع این سوره ها بر حدود 6205 آیه مشتمل است و همه این آیات مجموعاً در حدود 77807 کلمه است که از این تعداد کلمات 45653 مکی و 32154 مدنی است.

برای معرفی کتاب قرآن کریم باید به خود قرآن مراجعه نمود. وقتی به قرآن مراجعه می کنیم، می بینیم که این کتاب عظیم برای خود اوصافی ذکر می کند که این اوصاف حاکی از بخش هایی از حقیقت او است، برخی از این اوصاف به قرار زیر است:

2. پس از آن می فرماید: "هدی للمتقین"؛ راهنمای پرهیزکاران است.

3. "هذا بصائر من ربکم و هدی و رحمة لقوم یوقنون"؛ [3] این آیات قرآن است، مایه بصیرت ها از جانب پرودگار شما و هدایت و رحمت برای گروهی که ایمان آورند.

4. در آیه دیگر می فرماید: "هذا بصائر للنّاس و هدی و رحمة لقوم یوقنون"؛  این قرآن برای عموم مردم مایه بصیرت بسیار و برای اهل یقین موجب هدایت و رحمت پرودگار است.

5. "... قد جاءکم من الله نور و کتاب مبین، یهدی به الله من اتّبع رضوانه سبل السّلام و یخرجهم من الظّلمات الی النّور باذنه و یهدیهم الی صراط مّستقیم"؛ پیامبر ما، که بسیاری از حقایق کتاب آسمانی را که شما کتمان می‏ کردید روشن می‏ سازد، به سوی شما آمد و از بسیاری از آن، (که فعلًا افشای آن مصلحت نیست) صرف نظر می ‏نماید. (آری) از طرف خدا، نور و کتاب آشکاری به سوی شما آمد. خداوند به برکت آن، کسانی را که از خشنودی او پیروی کنند، به راه ‏های سلامت، هدایت می ‏کند و به فرمان خود، از تاریکی ها به سوی روشنایی می ‏برد و آن ها را به سوی راه راست، رهبری می ‏نماید.

در این آیات نکاتی نهفته است که معرف قرآن است.

وصف کتاب قرآن کریم در قرآن کریم

کتاب قرآن کریم بنا به معرفی خود قرآن کتابی است که هیچ شکی در آن نیست، نور است، روشنگر هر چیز است، کتاب هدایت و جداکننده حق از باطل است. تصدیق کننده کتاب‌های آسمانی پیش از خود است و در عین حال مهیمن بر آن‌هاست، یعنی مسلط و نگهبان است نسبت به آن ها. برخی نام هایی که برای قرآن در خود این کتاب ذکر شده عبارتند از:

فرقان – کتاب – ذکر – تنزیل – موعظه – شفاء – هدی – رحمت – نور – حدیث – تذکره – کلام – حکم – سراج – ذکری – حکمت – نعمت – حبل – قصص - تبیان - بینه - بصائر – فصل – صدق – عدل – صحیفه – ضیاء - بشری – برهان – بلاغ – بیان – نبا - قول فصل – کلام الله.

و برخی صفاتی که خود برای خود بیان نموده عبارتند از:

مجید – عزیز – کریم – عظیم – مبین – حکیم – عربی – مبارک – قیم – هادی – حق – بشیر – نذیر – منیر – شافی – منادی – ثقیل – عجب – مصدّق – مهیمن – صراط مستقیم – احسن الحدیث - ذی الذکر - علی - کبیر.

و در مجموع حدود هفتاد نام و صفت برای قرآن کریم آمده است.

کتاب حاضر متن کامل قرآن کریم است و در ذیل هر آیه ترجمه آیت الله مکارم شیرازی تقدیم می شود. لازم به ذکر است استفاده از امکانات پژوهشی جستجو در متن، یادادشت گذاری، علامت گذاری، استفاده از فهرست اسامی سوره های کتاب قرآن کریم و ... فراهم شده است.

دانلود کتاب قرآن کریم

دانلود کتاب قرآن کریم کامل به دو صورت امکان پذیر شده است، شما می‌توانید آن را در نرم افزار با امکانات بیشتر به صورت رایگان دریافت کنید و بدون نیاز به اینترنت آن را مطالعه فرمایید.همچنین امکان دانلود کتاب قران کریم pdf  نیز فراهم شده است.

کتاب قرآن کریم کامل

مشخصات کتاب قرآن کریم کامل در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ترجمه: آیت الله مکارم شیرازی
زبان: فارسی و عربی
تعداد صفحه: pdf رایگان 604
موضوع: دانلود رایگان قرآن کریم
قالب: الکترونیک و pdf رایگان

 

صفحات کتاب :
604
کنگره :
‏‫‬‮‭BP59/66
دیویی :
‏‫‬‮‭297/141

کتاب های مشابه قرآن کریم